איך לעשות כסף מפטנט

איך לעשות כסף מפטנט

0 Comments

לעשות כסף מפטנט
 אולי יש לך איזשהו רעיון מצוין לסטרט אפ מעניין. אולי יש לך פטנט מבטיח המגלם בחובו פוטנציאל אדיר לעשיית כסף. המוח היצירתי של האדם המציא ברבות השנים המצאות מהפכניות אשר שינו את אורח החיים של האנושות. אבני דרך משמעותיות מהווים המצאות כמו המצאת הנורה החשמלית של תומאס אלווה אדיסון, והמצאת הטלפון של גרהם בל. לדמיון האנושי אין גבולות, והוא חופשי לפרוץ כל מגבלה וכל מסגרת. אלמלא הפטנטים ההמצאות והסטרט אפים השונים, האנושות לא היתה מתקדמת כל כך. הבשורה הטובה היא שבימנו לא צריך להמציא את הגלגל כדי לשנות את פני ההיסטוריה, די להתבונן ביזמים כמו מארק צוקרברג, שהשתמש במשהו קיים והעניק לו טוויסט קטן בעלילה. צוקרברג השתמש בפלטפורמה המוכנה והקיימת של רשת האינטרנט המהיר, ויצר רשת חברתית מהפכנית, אשר העניקה לו עושר גדול, כבר בגיל צעיר מאוד.



יש אנשי עסקים רבים אשר ישמחו להשקיע ברעיון שלך. למעשה אם יש לך רעיון טוב באמת ואתה רוצה להוציא אותו לפועל, גם אני בעצמי אשמח לשמוע פרטים, ואולי להשקיע ברעיון שלך. בכל מקרה עליך לדעת שחלק גדול מאנשי העסקים הישראלים אשר יהיו מוכנים להיות מעורבים ברעיון או הפטנט שלך, לא יהיו מוכנים לקנות ממך את הרעיון המופשט תמורת כסף, אלא להשקיע ברעיון שלך משאבים כלכליים על מנת להביא אותו לידי ביצוע. תמורת זאת הם יבקשו בעלות של כ 50% על העסק, ויש כאלה שאף יבקשו יותר. כך שאם חלמת על למכור בכסף את עצם הרעיון האבסטרקטי, אז הסיכוי לכך אינו גדול, אך הוא קיים. ישנם מקרים שבהם אנשים מכרו פטנטים וקיבלו בתמורה הרבה מאוד כסף. מדובר באנשים אשר רשמו את הפטנט שלהם בארצות הברית. לפטנטים רשומים בארצות הברית קיים ביקוש בשוק.


אנשי עסקים הם אנשים מאוד מעשיים ומאוד פרקטיים, הם רוצים לראות משהו שמייצר כסף, הם רוצים להיות בטוחים בהשקעה שלהם, הם רוצים לראות מוצר אבטיפוס שימחיש את המוצר הסופי. אנשי עסקים ומשקיעים פוטנציאליים הם גם אנשים מאוד עסוקים, כך שהם עצמם לא יעבדו בעסק שלך, או הרעיון שלך, הם פשוט יישכרו את האנשים המבריקים ביותר בתחום, ישלמו להם, וינהלו ברמה הכללית ביותר את העסק.



היתרון הגדול ברעיון גדול, בסטרט אפ או בפטנט מוצלח, הוא שבדרך כלל ניתן לשווק אותו לא רק בישראל, אלא בכל רחבי העולם, מה שאומר להפוך את העניין לעסק בינלאומי עם אפשרות למכירת זיכיונות בארצות הברית, באירופה ובמדינות נוספות ברחבי תבל. העצה הראשונה היא להתחיל לבצע את הדברים בעצמך ולהשקיע זמן ואף מעט כסף על מנת ליצור מצגת ברורה ובהירה אשר מסבירה את מהות ההמצאה הפטנט או הרעיון שלך.



דרך נוספת לעשות כסף מפטנטים היא להשתמש בפטנטים שנרשמו לפני עשרים שנה ויותר. לפטנט יש זמן תפוגה. אם מישהו רשם במשרדי הפטנטים המצאה מסוימת לפני עשרים שנה, הרי שהפטנט הופך לנחלת הכלל, וכל אחד יכול לעשות בו שימוש מסחרי, לייצר את המוצר המתואר בפטנט ולהרוויח ממנו כסף. ישנם אלפי פטנטים נהדרים, המצאות יוצאות מן הכלל, אשר נרשמו לפני עשרים ושלושים שנה, אך לא הגיעו לידי מימוש, כלומר איש לא ייצר מהם בסופו של דבר מוצרים לשוק הפתוח. ישנם יזמים זריזים המפשפשים במאגרים הללו כדי לאתר רעיון מוצלח שלא מומש, כדי לעשות מזה הרבה מאוד כסף.

כסף מזומן בזמן


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.