השגיאה הקריטית האחת שעושים אנשים שרוצים להקים עסק באינטרנט [ואיך להימנע מזה]

השגיאה הקריטית האחת שעושים אנשים שרוצים להקים עסק באינטרנט [ואיך להימנע מזה]

3 Comments

ניר, בחור בן 37.

מזה 5 שנים הוא עוקב בעניין רב אחר העולם הדיגיטלי.
הוא קורא מאמרים, מצטרף לרשימות תפוצה, וקורא ספרים דיגיטליים. 

פעם אפילו רכש קורס בנושא של קידום אתרים. משווק הקורס שכנע אותו שמי שרוצה להצליח באינטרנט חייב לדעת לקדם אתרים, אחרת הוא דג מת במים.

מה לעשות שבינתיים גוגל שינו את האלגוריתם כמה פעמים, ו 90 אחוז מהמידע שלמד כבר אינו רלוונטי.

כדי להבין איך פועלים עסקים מצליחים באינטרנט הוא עקב בתשומת לב אחר אחד מיזמי האינטרנט הפעילים והבולטים ביותר.
הוא שם לב לכמה דברים.

כמויות כבירות של תוכן


העסק של היזם המצליח, מייצר טונות של תוכן. רק הדיוורים באימייל היו בהיקף של 20,900 מילים.  יש ליזם הזה חשבון פייסבוק פעיל ונמרץ, עם אלפי עוקבים. יש לו סדרת סרטונים בהיקף של 3 שעות .

הוא ראה שהיזם מציג וובינר של 4 שעות. הוא הבין שיש ליזם עובדים ועוזרים.  היזם מוכר קורס, אבל מצרף 10 בונוסים - ספרים דיגיטליים, סדרת וידאו אחת שמלמדת לעשות דבר אחד, וסדרת וידאו אחרת שמלמדת לעשות דבר אחר.

ככל שניר העמיק בתחקיר כך הוא הופתע יותר. זה נראה לו כמו בור ללא תחתית.  לבסוף ניר הרים ידיים.

למה זה קרה?

ניר האמין שזה כרוך ביותר מדי עבודה. "אני לעולם לא אצליח לייצר כמויות כאלה כבירות של תוכן כתוב, תוכן בסרטונים, ותוכן בעמודי נחיתה." 

הוא אמר לעצמו.

"ייקח לי 3 שנים כדי להדביק את הפער העצום בינינו."

מיד אחשוף בפניך שיטה של משווקי אינטרנט מקצוענים כדי לצמצם את ההחזרות למינימום, אבל קודם בוא נבדוק

האם ניר צודק?

ניר נפל למלכודת ש 90 אחוז מהמתחילים  נופלים בה.  הוא בלבל בין הקמת העסק לבין העצמת עסק.

כל סרטוני התוכן הללו בהיקף של עשרות שעות, אינם קשורים  לשלב ההקמה. אפשר להקים עסק גם בלי הסרטונים הללו.

הקמפיינים של הדיוור המרשימים? תתחיל עם 8 אימיילים בסיסיים, קצרים ופשוטים.

ומה לגבי קידום בפייסבוק ובגוגל? זה קשור בהעצמת העסק ולא בהקמתו. זה קשור להגדלת העסק חיזוקו וביצורו.

טכניקה של משווקי אינטרנט מקצוענים

אלמד אותך עכשיו טכניקה של משווקי אינטרנט מהשורה הראשונה.
ידוע שבממוצע בכל השקת מוצר מידע, שיעור ההחזרות עומד על משהו בין אחוז אחד לארבעה אחוז.

כדי לצמצם החזרות למינימום, תן ללקוח יותר ממה שהבטחת. תן מעל ומעבר.

הנה דוגמה.

תאר לעצמך שאתה רוכש קורס בנושא של שיווק באינטרנט. הקורס כולל סרטוני הדרכה וספר דיגיטלי בונוס. אתה מרוצה מתוכנית ההדרכה, למדת מזה המון. 

הספר הדיגיטלי מוסיף ערך.  3 ימים לאחר שכבר רכשת את ההדרכה, נוחתת בתיבת האימייל שלך הודעה  ממחבר הקורס.
הוא מכריז  שהוא החליט להעניק לך במתנה עוד שני ספרים דיגיטליים שבדרך כלל נמכרים  בסכום של 197 שקלים, האחד.

כרגע הוא העניק לך מתנה בשווי של כמעט 400 שקלים. וזה רק כי הצטרפת לקורס. אתה לא ציפית למתנה הזאת, כשרכשת את הקורס.
איך תרגיש לגבי היזם הזה? קרוב לוודאי שתהיה אסיר תודה. אתה תרגיש שאכפת לו ממך. שזה לא אחד שברגע שקיבל את הכסף שלך, לא רואה אותך ממטר.

אתה תרגיש שעשית מעשה נכון כשהחלטת לרכוש ממנו, ושקיבלת תמורה הולמת לכספך. הרצון שלך להחזיר את תוכנית ההדרכה ולבקש החזר כספי, יפחת משמעותית.

זוהי טכניקה נפלאה עבורך בתור משווק מוצרי מידע.

מה הבעיה?

שזה ייקח לך נצח, וקרוב לוודאי שתתייאש, אם תמתין עם השקת העסק שלך, עד שהכל יהיה מוכן ומושלם.

ביזנס חדש הוא כמו שתיל רך. אפשר להנחית עליו מכה חזקה בכף היד, ולשבור אותו. אבל מה קורה כאשר השתיל הזה גדל וגדל, מתרומם גבוה, ומתחזק?

כאשר השתיל הזה הופך לעץ ענק וחזק בעל גזע עבה. בשלב זה אותה מכת מחץ, תכאיב רק למי שנותן את המכה. גזע העץ האיתן לא יישבר. היד של מי שנתן את המכה תישבר.

אל תבלבל בין השקת העסק לבין העצמת העסק

ראיתי את זה יותר מדי פעמים. אנשים ששוגים ומבלבלים בין שלב השקת העסק לבין שלב העצמת העסק.

כל יזם היה רוצה יותר לקוחות, יותר מכירות ויותר כסף. אבל הוא יודע שהוא לא יכול להרשות לעצמו לחכות עד שיהיו לו מאות לקוחות  כדי להתחיל.

אם אתה מתכנן להקים עסק כלשהו באינטרנט. אתר, בלוג, ביזנס לשיווק ספרים דיגיטליים, קורסים, או עסק מאפיליאט מרקטינג.

שאל את עצמך את השאלה הבאה: 
"מהו המינימום ההכרחי כדי להעלות את העסק לאוויר?"

אתה מבין, תמיד יהיו עוד דברים שאפשר לעשות. תמיד תימצא טכניקת שיווק יעילה או דרך נוספת למשוך פנימה עוד לקוחות. תמיד יהיו שם עוד אמצעים להגדלת החשיפה של מוצרי המידע  שאתה מציע. 

תמיד יהיו עוד בונוסים ועוד ספרים דיגיטליים שאפשר יהיה לתת מתנה, ולהגדיל את הערך של ההצעה שלך.

עם זאת, תסתכל על מה שאתה עושה ותהיה כן עם עצמך. האם אתה מתמהמה בשלב העלאת העסק שלך לאוויר?

אם כך, מהי הסיבה?

אולי אתה חוטא בלעסוק בנושאים שכרוכים בהעצמת עסק, במקום להתמקד בנושאים של הקמה.

כאשר אתה פועל בדרך הפסולה הזאת, אתה דוחה עוד ועוד את הרגע שבו מישהו ייהנה ממה שאתה מציע. ובגלל שאתה מעכב את זה, הכסף מתעכב מלזרום אליך.

כאשר אתה מתבונן בעסק קיים מצליח ומשגשג, אתה  עלול להיבהל מכמויות התוכן סביבו. אל תניח לזה לרפות את ידיך. אתה מסתכל על מישהו שפועל בשוק 5 שנים 6 שנים או 10 שנים.

אתה מתבונן במישהו שיש לו כבר את התשתית הבסיסית, ומכאן הוא לוקח את הביזנס שלו לשלב הבא. בכל שנה הוא מוסיף עוד שכבה. הוא מוסיף נפח ועומק לעסק שלו.  זה מצטבר עם הזמן וממבט מבחוץ נראה מרשים. אבל זה תהליך התפתחות טבעי של כל עסק בריא.

כל עסק שואף בכל שנה להגדיל את מחזור המכירות, להגביר את  ההכנסות ולהגדיל את הרווחים.  זה לא אמור לעצור בעדך מלהניח דריסת רגל בשוק.

אל תרוץ כמו עיוור לתוך קיר

יש דברים בסיסיים שתצטרך. אני לא מציע לך לרוץ כמו עיוור לתוך קיר. נכון, אתה תזדקק לאתר או בלוג עם כמה מאמרים מעולים. אתה תזדקק לחשבון אוטוריספונדר ( אני משתמש בגט ריספונס).

אתה תזדקק למוצר מתנה, ספר דיגיטלי קצר מפרי עטך, כדי למשוך גולשים מתעניינים לרשימת התפוצה שלך.  

אתה לא יכול לצאת לדרך לפני שיצרת פלטפורמה שיווקית כלשהי.
אבל זה הכל.

אם תרצה שהכל יהיה מושלם, בטרם תשיק את העסק שלך, אז כנראה שלעולם זה לא יקרה.

"מוטב מוכן מאשר מושלם"
רעיון בינוני שיצא לפועל ויושם טוב מרעיון מבריק שלא יצא לפועל, ומעולם לא יושם.

החיים לא מתגמלים אותך על חצי עבודה, לא על 90 אחוז מהעבודה, ואפילו לא על 99 אחוז מהעבודה. החיים מתגמלים אותך על 100 אחוז בלבד. רק כאשר העסק מוכן ועולה לאוויר, אתה מתחיל להרוויח. 

רק כאשר לקוח יכול להגיע לאתר שלך ולבצע רכישה, אתה מתחיל להרוויח.

רק כאשר הדלתות נפתחות, אתה מתחיל להרוויח. אבל לעולם אל תתבלבל בין עסק מוכן, לעסק מושלם.

מהי שאלת המפתח שאתה צריך לשאול את עצמך

הנה שאלת המפתח, שאתה מוכרח לשאול את עצמך: 
" מה הוא המינימום ההכרחי, כדי להעלות את העסק לאוויר?"

עשה רשימה, ובצע כל שורה וכל משפט שכתבת. עד שהביזנס שלך יעמוד על הרגליים.

ראשית תעמיד את העסק שלך על הרגליים. שים אותו על המפה. מרגע שהמערכת מוכנה לפעולה, עבור לשלב ההעצמה. 

איך תדע מתי הוא הרגע שבו העסק שלך על המפה?

כאשר הוא מוכן. כאשר לקוח מסוגל להגיע לאתר שלך, ולבצע רכישה. 

אם הייתי צריך לתת לך את הנוסחה להצלחה בעסקים. אגב, כל עסק, באינטרנט או מחוצה לו, הייתי אומר כך:

  1. להקים את העסק
  2. להעצים את העסק (לפתח אותו)
זה כמו שאתה רוצה שיהיה לך עץ תפוחים. מה אתה עושה? נוטע את השתיל באדמה. הנטיעה היא פעולה חד פעמית, שתחומה בנקודת זמן ספציפית.


זה לא שנטעת את העץ אתמול, ואתה בא היום, עוקר אותו, ושוב נוטע אותו מחדש . אבל אחרי הפעולה הנקודתית הזאת, פעולת הנטיעה,עליך להמשיך ולפעול כמעט בכל יום. מעתה והלאה להשקות לטפח ולגדל את השתיל. עד שיתחזק, יצמח ויהפוך לעץ גדול חזק ואיתן.
עץ המניב פירות.

בשלב כלשהו כל מה שתצטרך לעשות הוא להשקות פעמיים בשבוע את העץ, וזה יניב עבורך שפע של פרי טרי טעים ורענן, לאורך שנים.

אני מאמין שהמפתח החשוב ביותר להצלחה, הוא לתת יותר ממה שאתה לוקח. ואני פועל לאור האמונה הזאת.  פעל לפי ההמלצות שלי, ולעולם לא תיכשל.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

3 תגובות:

  1. אני מודה לך יוסי,
    תודה על התוכניות הנפלאות והפוסטים החדשים
    לומדת כל הזמן מהאתר שלך וזה עובד טוב :)

    השבמחק
  2. הי שלי את מוזמנת לבקר. האתר מתעדכן מדי פעם בתוכן חדש ורענן.
    אין לנו בררה אלא ללמוד את כל השיטות והדרכים להרוויח כסף דרך האינטרנט.
    אתן לך רמז: תתמקדי בכתיבה, תילמדי כל מה שאת רק יכולה על שיטות ליצור תוכן לאינטרנט.
    זה המפתח.

    השבמחק
  3. תודה על הפוסט תמיד אני מגלה פה דברים חדשים

    השבמחק

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.