איך לעשות כסף בתור פרילנסר

איך לעשות כסף בתור פרילנסר

6 Comments
כ

אשר אתה חושב על פרילנסר, מהו הדבר הראשון שעולה במוחך? אתה כנראה חושב על סופר, עיתונאי או סוג כלשהו של כותב. וזאת מהסיבה שבמשך דורות, העבודה האמיתית היחידה שניתן היה להשיג כפרילנסר היתה קשורה לכישרון כתיבה. אבל אנו כבר לא תקועים במאה ה- 19, או במאה ה- 20, אנו חיים במאה ה- 21, זמנים בהם פרילנסרים מקבלים מאות ג'ובים שונים, בתחומים שונים. מן הסתם שמעת על צלמים פרילנסרים ואולי אפילו פגשת אחד או שניים בחייך, אבל מה לגבי מתכנתים פרילנסרים, מזכירה רפואית פרילנסרית או אפילו חוקרי מדע פרילנסרים?

קיים מגוון רחב של עבודות ועיסוקים שצמחו לאחרונה, מכיוון שיותר ויותר אנשים מבינים שהם יכולים לעשות הרבה יותר כסף, בעבודה עבור עצמם כפרילנסרים, מאשר לעבוד תחת חסותו של מעסיק או בוס. הם הבינו שהם יכולים להיות המעסיקים של עצמם.

אז זה נשמע די טוב, לא? אתה עובד בכמה תחומים למשך כמה שנים, צובר ניסיון מעשי בתחום בו בחרת לעבוד כשכיר, ואז בהדרגה עובר מעבודה של שמונה עד חמש, אל עבודה שבה אתה עצמך הוא הבוס. אבל האם זה באמת קל כפי שזה נשמע האם ניתן ובפועל להתפרנס מזה?
עלינו לקחת בחשבון שיש פרילנסרים  שם בחוץ שמבצעים עבודה זו במשרה חלקית, ולא משרה מלאה, ולא בגלל שהם עושים טונות של כסף, ואינם נצרכים לעבוד יותר מכמה שעות ביום, אלא מכיוון שהם מתקשים למצוא מספיק עבודה, ומספיק משימות, כדי להגיע להכנסות אשר ניתן להתפרנס מהן בכבוד. הם בעצם מבצעים עבודות פרילנסר כהשלמת הכנסה. תרחיש כזה לא חייב לקרות גם לך אם אתה מוכן לעשות כל מה שנחוץ כדי להיות פרילנסר. השינוי בקריירה לא קורה ביום אחד, ולא בשבוע אחד, אבל לבסוף תהפוך להיות מצליח מאוד במה שאתה עושה, עד כדי כך שלא ישתלם לך להמשיך לעבוד כשכיר. וזוהי נקודת המפנה.

לעשות את הצעד הראשון כדי לעשות כסף כפרילנסר












הצעד הראשון לעשות את הקפיצה הזאת מעבודת המשרד לפרילנסר היא להחליט האם יש לך את מה שנחוץ כדי להיות פרילנסר מצליח. אומר לך כאן ועכשיו, אין זה מתאים לכל אחד, וכאשר מדברים על עבודה מסוג זה במשרה מלאה, האמירה הזאת נכונה שבעתיים. כולנו רוצים להיות הבוסים של עצמנו, אבל האם לכולנו יש את הדרייב המרץ והמסירות הנחוצה כדי להצליח, מבלי שמישהו אחר ישגיח עלינו? למרבה הצער, לרבים מאיתנו לא. לכן, אתה צריך באמת לשבת ולחשוב מה עושה אותך כל כך מיוחד בעולם הפרילנסרים. האם יש לך מיומנויות רבות ומגוונות, כדי לגרום לך לבלוט החוצה בין כל אלה, שרוצים אותו הדבר, לעבוד מהבית, כפרילנסרים.

האם יש לך מיומנויות ניהול זמן מעולות, הנחוצות כדי להפעיל עסק של פרילנסר משלך, ולעמוד בכל היעדים והדד ליין, של הלקוחות. אם יש לך צל של ספק לגבי זה, אז אולי מסלולי קריירה אחרים מתאימים לך יותר, לטווח הארוך. בהנחה שאתה מוכן להתחיל בעסק פרילנסר משלך, אתה צריך להתחיל במסלול הזה לאט, לפני שתתחיל לראות את הכסף. אל תפרוש מהעבודה שלך עדיין! במקום זה, אתה צריך להתחיל את הדרך שלך בתחום בו אתה מתמחה, ותראה מה מתאים לך.
חלק מהמיומנויות, כמו יכולת לכתוב בבהירות או ליצור אפליקציות חדשות עבור לקוחות, מבוקשות מאוד, ויש להן דרישה יוצאת דופן. זה לא צריך להיות קשה עבורך למצוא את העבודה שתהווה עבורך מכרה זהב. מצד שני, אם אתה מסוגל רק לבצע משימות שאין להן דרישה על בסיס פרילנס, יהיו לך קשיים רבים יותר למצוא עבודה בעסק החדש שלך. כרגע, התחומים הפופולריים ביותר עבור עבודות פרילנס כוללות כתיבה, עריכה, צילום, עיצוב אתרים, יצירת תוכנות, קידום אתרים. 

ברגע שקבעת מהו התחום שבו אתה מעוניין לעסוק, אתה צריך להתחיל למצוא קליינטים. מה שלא תעשה, אל תתחיל עם הקליינטים שכבר יש לך בעבודה שלך כשכיר. יש כל מיני כללים וחוקים נגד זה, וזה עלול להכניס אותך לצרות. במקום זה, פנה אל גוגל וחפש כמה פורומים שעוסקים בתחום בו אתה מעניק שרותי פרילנס. יש הרבה מאוד מקומות שכדאי שתבקר בהם, כך שתוך שעה או יותר, תהיה ברשותך רשימה של 10 או 15 אתרים ופורומים, השמורים אצלך במועדפים, שבהם אתה יכול למצוא לקוחות הנזקקים לשרותי הפרילנס שלך. כאשר יש לך קצת זמן פנוי, כל מה שעליך לעשות הוא לגלוש כל אחד מהאתרים הללו ששמרת במועדפים.

כאשר אתה מתחיל, ייתכן שתצטרך לקחת כמה משימות וכמה עבודות, שאין בצידן תשלום הולם. זה בסדר, מכיוון שהעבודות הללו יעזרו לך לבנות את סט המיומנויות שלך. זה יעזור לך ללמוד איך לנהל ביעילות רבה יותר את זמנך, להאיץ את קצב העבודה, ואפילו לעזור לך להתרגל לעבוד עם המחשב והאינטרנט כדי לחפש תשובות לכל שאלה וכל בעיה שמתעוררים, בשעה שאתה מבצע את העבודה עבור הקליינט שלך. המשימות בעבור תשלום נמוך, יימשכו לאורך זמן מה, אך ככל שתצבור רשימה של לקוחות מרוצים, לא תהיה לך בעיה להתחרות עם כל הפרילנסרים האחרים בתחומך, ולא רק על בסיס מחיר, אלא גם בעבור ביצוע עבודה באיכות גבוהה. לקוחות יסמכו עליך, ויתחילו להעביר לך משימות  גדולות יותר ורציניות יותר, וכך תהיה מסוגל להרוויח יותר כסף. עד למצב שאתה תגלה שהכפלת את הרווחים שלך מעסקי הפרילנס.

יתרונות וחסרונות
לאחר יום ארוך במשרד, החלטת לעצור ליד חנות צומת ספרים, ולקחת איתך עותק של המגזין האהוב עליך, כאשר פתחת את המגזין וראית כתבה שריתקה אותך, הסתכלת על שם המחבר, וגילית שבביוגרפיה שלו כתוב שהוא כותב פרילנסר מקצועי, וכאשר אתה בודק את התמונות המופיעות בכתבה, די מהר אתה מבין שכל העבודות הללו שמופיעות לצד הסיפור, אף הן בוצעו על ידי צלם  פרילנסר, ומעצב גרפי שאף הוא פרילנסר. אתה חוזר הביתה מחנות הספרים, ואתה מחליט להדליק את המחשב שלך, להתחבר אל רשת האינטרנט, ולבדוק את חדשות היום, שאולי פספסת. בראש רשימת חדשות ההייטק מופיעה תוכנה חדשה, שנראה לך שהיא עשויה להיות שימושית עבורך, אתה מבקר באתר של יצרן התוכנה ומגלה שגם הוא פרילנסר – שדי מצליח בתחום שלו.

אתה מתחיל להבין שהרבה מאוד מהעבודות נוצרות על ידי פרילנסרים, ואתה מחליט להקדיש את שארית הערב שלך לחקור את הנושא הזה לעומק, ולראות האם אתה יכול להצטרף אל העולם ההולך וגדל של האנשים שמעסיקים את עצמם, ומתפרנסים בכוחות עצמם. עוד לפני שאתה מתחיל לרדוף אחרי עבודות פרילנסר, אתה צריך לדעת את היתרונות והחסרונות של עבודה בעבור עצמך, על בסיס פר קליינט. הרבה אנשים יאמרו לך, שלהוציא רגל החוצה מהמשרד, הוא הדבר הטוב ביותר שהם עשו אי פעם, בשעה שאחרים יאמרו לך שהם כבר משתוקקים שפרויקט הפרילנס שלהם יסתיים, מכיוון שהם פשוט לא יכולים לסבול את הלחץ שמגיע עם המשימות שלהם. כדי להיות פרילנסר מצליח אתה באמת צריך לשקול את כל היתרונות והחסרונות, ולהיות בטוח באופן מוחלט שמסלול הקריירה הזה נכון בשבילך
הנה כמה מהיתרונות והחסרונות

יתרונות
ברגע שהחלטת להיות פרילנסר, כל אחד שתדבר איתו יאמר לך כמה זה מגניב להיות הבוס של עצמך. אתה בשליטה לגבי העבודה שלך ואף אחד אחר (פרט אולי ללקוחות שלך) לא יכול לומר לך מה לעשות. אם אתה לא רוצה לעבוד ביום ראשון או שני – אתה לא חייב. צא  לימי חופשה לפי רצונך, אבל תוודא שאתה מסיים את הפרויקטים לפי הדד ליין. על ידי כך שאתה הבוס לעצמך, יש לך את החופש האמיתי לנווט את חייך לאן שאתה רוצה.

אתה מתכנן את לוח הזמנים האישי שלך, בוחר את הפרויקטים שאתה מעדיף לבצע, קובע את התעריפים והמחירים שתגבה בעבור המשימות והפרויקטים. יתרון נוסף הוא שאתה יכול להחליט על קוד הלבוש שלך. אם מרבית העבודה שלך היא דרך האינטרנט מהבית, אתה יכול להסתובב אפילו בפיג'מה שלך או במכנסיים קצרים ונעלי בית. כמובן שבמקומות עבודה מסודרים, זה יהיה מגוחך אם מישהו יגיע כך למשרד. שלא לדבר על כך שאתה פשוט יכול לקום מהמיטה לצחצח שיניים, לשטוף פנים, להכין כוס קפה, ומיד להתחיל לעבוד.

עבודת פרילנסר מעניקה לך את היכולת לעבוד בסגנון שלך ובנוחות מרבית, בלי קשר מי אתה או איזו עבודה אתה עושה. הדבר מאפשר לך לבלות יותר זמן עם בני משפחתך ועם חברים, מכיוון שאינך נדרש ללכת לעבודה לפי לוח זמנים קבוע ומדויק, אתה יכול לבלות זמן איכות עם ילדיך, כאשר הם שבים הביתה מבית הספר ומהגן, לבלות עם  חברים וקרובי משפחה, כאשר הם בחופשה. הגמישות בקריירה של פרינלנסר היא יתרון גדול. אין הרבה עבודות אשר יעניקו לך את הגמישות, ואת החופש לעשות מה שאתה רוצה בכל עת שאתה רוצה.

בשורה התחתונה, הפוטנציאל שלך להרוויח כסף, חסר גבולות. מכיוון שאתה עובד בעבור עצמך, אתה שומר את מה שאתה מרוויח. אתה יכול להחליט להשקיע יותר, ולהרוויח יותר. אם  יש לך איזשהו רעיון מעולה, אז הרווחים שלך ינסקו לרקיע. כל הרווחים הללו שייכים לך. מכיוון שאתה עובד על בסיס פרויקטים, אתה יכול לקבל כמה פרויקטים שאתה רוצה, ולהרוויח כמה שרק ניתן אין לך משכורת, כך שככל שאתה מבצע  יותר פרויקטים, אתה מרוויח יותר

חסרונות

כמו בכל דבר אחר בעולם, יש גם חסרונות להיות פרילנסר בכל תחום שתיבחר. החיסרון העיקרי והבולט מכל הוא שאין לך יציבות פיננסית, כפי שיש בעבודה מסודרת בעבור מישהו אחר. אתה צריך לקחת אחריות לגבי ניהול הכסף שלך, אתה צריך לעבוד על פרויקט אחר פרויקט, אם אתה רוצה שיהיה לך מספיק כסף, כדי לשרוד ולהתקיים, ואתה צריך לשלם בעצמך מסים – כמו מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות. כאשר אתה שכיר, אז כל התשלומים הללו יורדים אוטומטית מתלוש השכר שלך, ואתה לא צריך לנקוף אצבע כדי שכל ההורדות הללו יתבצעו כחוק. הפקטורים הללו תורמים לתחושת חוסר ביטחון בקרב אנשים רבים, מכיוון שמעורב כאן סיכון פיננסי, רבים מרגישים שעבודה כפרילנסר אינה מתאימה עבורם.

יש גם תחרות עזה בעולם הפרילנסרים. האינטרנט הוא גם ברכה וגם קללה עבור פרילנסרים מכל רחבי העולם. מצד אחד, האינטרנט פתח אפשרויות חדשות ופתח דלתות לרווחה בעבור כל מי שרוצה לעבוד כפרילנסר. אך מצד שני, האינטרנט הפך את זה לכל כך זמין ופשוט, כך שהתחרות הפכה להיות עזה ביותר. זכור, אם משהו קל לעשות, אז זה  קל לא רק בעבורך, אלא גם קל גם כן בעבור לאחרים. בגלל התחרות העזה, אתה צריך להתחיל עם רווחים זעומים בעבור כל פרויקט שאתה עושה כפרילנסר מתחיל. כאשר רשימת הלקוחות שלך הולכת וגדלה, תהיה מסוגל לעושת יותר כסף לטווח הארוך.


איך להיכנס לעסקי הפרילנסרים

כולנו קראנו איזשהו מאמר, עשינו שימוש בתוכנה, ראינו תמונות, או שביקרנו באתר שעוצב על ידי איזשהו פרילנסר. הסיכוי הוא שבנקודה זו או אחרת, כולנו רצינו לצאת אל מסלול משלנו, להתרחק מהעבודה הנוכחית שלנו – ולהתחיל במסלול קריירה חדשה בתחום ההתמחות שלנו. אבל מדוע עד כה לא עשינו את זה? מה עוצר בעדנו מלצאת לשם ולעשות מה שאנחנו רוצים לעשות עם החיים שלנו? מדוע אנו מרשים לעצמנו להיות קשורים אל המעסיק שלנו, כאילו שישנן איזשהן שלשלאות ברזל נסתרות שקושרות אותנו ומשעבדות אותנו.

לאיזה כישורים נזדקק כדי להשתחרר סוף כל סוף ממרוץ העכברים המטורף של שמונה בבוקר עד חמש בערב? ולהתחיל בעסק פרילנס משלנו. אתה צריך לשאול את עצמך את כל השאלות הללו לפני שאתה אפילו חושב לפרוש מעבודתך הנוכחית. בכל שנה מחדש, יותר מדי אנשים מאמינים שהם  יכולים פשוט לפרוש ממקום עבודתם, ולשאוף אל קריירת פרילנסר בכל תחום שרק יבחרו, ויותר מדי מהם נכשלים, וחוזרים בזחילה בחזרה אל המעסיק הקודם שלהם בתקווה שהוא ייתן להם הזדמנות נוספת. הנסיבות חסרות המזל הללו מתרחשות מסיבה אחת בלבד – האדם שרצה להיות פרינלסר, לא היה לו מושג למה לצפות. אנשים אמרו לו שהוא יכול להיות חופשי, לקחת כמה ימי חופשה שהוא רק ירצה, ולשמור את כל הרווחים לעצמו. אבל איש לא אמר לו, שהוא יצטרך לעבוד שעות ארוכות ומרובות, שהוא יצטרך לעבוד קשה, ולעמוד ביעדים ובדד ליין. לנהל את העניינים הפיננסיים שלו בעצמו, ולהתחרות עם על לקוחות. לפני שאתה יוצא להרפתקה לעולם הפרילנסרים, אתה צריך לדעת שזה לא הכול עונג צרוף, זה לא הכול כיף ומשחקים – יש שם הרבה מאוד עבודה רצינית. עליך לשקול היטב, האם אתה אכן  יכול להצליח בזה.

וכעת, כאשר הקדשת לזה מחשבה רצינית, אם אתה עדיין בטוח באופן מוחלט שפרילנסר זה משהו נכון עבורך, זה הזמן להכניס רגל פנימה לתוך קריירה חדשה ולהתחיל לחפש קצת עבודה. לא משנה באיזו קריירה תיבחר, קח ממני עצה טובה, אל תעזוב את מקום עבודתך הנוכחי עכשיו, מכיוון שלא יהיה לך מקור הכנסה, בשעה שאתה מחפש פרויקטים. כדי להקים משהו משמעותי זה לוקח זמן, ועד שהעסק הזה יקום ויעמוד על הרגליים, זה ייקח זמן. הפרישה מעבודתך תגיע בזמן הנכון, אבל רק לאחר שתיראה שהעסק שלך מתחיל להמריא מהקרקע. כאשר תראה שיש על מה לבנות כאן, ושאכן יש פוטנציאל להתפרנס יפה מעסקי פרילנסר, תהיה חופשי לעסוק במה שאתה אוהב.

יחד עם התשוקה והרצון החזק שלך, הצעד הראשון בחייך החדשים כפרינסר, צריך להיות להיכנס אל המחשב שלך, להעלות  את גוגל, ולחפש עבודה. עשה שימוש במילות מפתח ספציפיות שמתארות את מה שאתה רוצה לעשות עם חייך, ובמוקדם או במאוחר, אתה תסיים עם מאגר גדול של אתרי אינטרנט שפונים אל קהילת הפרילנסרים, בתחום שלך. אחרי הכול, אם אתה כותב פרילנסר, מדוע שתחפש עבודה באתרים  שמציעים עבודות ומשימות בעבור מתכנתים?

ברגע שיצרת רשימת אתרים רציניים, הממוקדים בתחום שבו אתה חושב שאתה יכול למצוא לקוחות, תבקר באתרים אלה על בסיס יומיומי (או שאפילו תירשם אליהם, כדי לקבל עדכונים), כדי למצוא פרויקטים שלא רק שמעניינים אותך, אלא שגם ישלמו את החשבונות. סיכוי גדול שכאשר תתחיל לעסוק בזה, תגלה שאתה יכול להשיג מעט משימות, ובשכר נמוך. אבל לרוב גם מדובר במשימות שאינן דורשות מיומנויות מיוחדות. וזה מפני שאתה חדש ולא מוכר בקהילת הפרילנסרים.
כאשר הזמן יחלוף, יהיו לך  יותר לקוחות, ויותר אנשים יכירו אותך ואת איכות עבודתך. עד שלבסוף תמצא את עצמך עם לקוחות שיגיעו אליך ויבקשו שתבצע בעבורם עבודות ומשימות. זוהי גם הסיבה שחשוב שייצא לך מוניטין של אחד שעומד בזמנים, משלים משימות בזמן, ושעבודותיו מוגשות ברמת גימור גבוהה.

כדי להתחיל במסע מרתק זה, חשוב שתיצור אייטמים רבים ושונים אשר יציגו את סוגי העבודה שאתה מבצע. יצירת תיק עבודות לדוגמה, זה אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות, אם אתה רוצה להצליח, מכיוון שזה יעזור לך לנוע קדימה, ולקבל עבודות ומשימות. בתיק העבודות הזה תכלול מגוון עבודות שביצעת, ואת הטובות שבהן. אם יש לך לקוח מוכר וידוע, אתה יכול לכתוב שבין חוג לקוחותיך נמנה אותו לקוח ידוע. רק תוודא איתו מראש שהוא מוכן ששמו יופיע באתר שלך. במרבית המקרים לא תהיה בעיה עם זה, מכיוון שאנשים מפורסמים נהנים מכך  שמזכירים אותם באתרי אינטרנט, ומה אכפת לאותו לקוח לקבל פרסום חינם באתר שלך? הפוך את עצמך לאוטוריטה בתחומך, אם למשל אתה מחפש עבודות פרילנסר, כמעצב אתרים עליך לכלול באתר שלך מידע בנושא של הקמת אתרים ועיצוב אתרים. אם אתה מחפש עבודות כפרילנסר ככותב תכנים לאתרי אינטרנט עליך לספק מידע אודות יצירת תכנים. עד כה אני חושב שכבר הבנת את הרעיון.

לבסוף, עליך לקבל החלטה האם אתה רוצה לעבוד אך ורק עם השוק המקומי, השוק שדובר עברית, או שאתה רוצה לעבוד עם כל שאר העולם, דוברי האנגלית. אם אתה שולט היטב בשפה האנגלית, כדאי שתציע את שירותיך בשוק העולמי, לכל רחבי הגלובוס. אנשים מכל מיני תחומים, ומכל מיני מדינות ברחבי העולם, מתחרים על אותם הפרויקטים, ממש כמוך. כך שעליך להכין את עצמך להציע משהו, שאנשים אחרים פשוט לא יכולים להציע. אתה צריך לבלוט מתוך כל השאר. לדוגמה, אם אתה כותב פרילנסר או עורך, הדרך הטובה ביותר להתחרות היא להסביר ללקוחות שלך שאתה דובר אנגלית מלידה. אם אתה אכן כזה, באמת יש לך יתרון גדול.

לעומת זאת, אם אתה מעצב אתרי אינטרנט או מתכנת, אין חשיבות לשפת האם שלך, אתה לא חייב להיות דובר אנגלית מלידה, אלא פשוט לשלוט בשפה ברמה סבירה, כדי לתקשר עם הלקוחות שלך, ממדינה זרה. לבסוף, לא משנה באיזה תחום אתה עוסק כפרילנסר, אתה תמיד צריך לפנות קצת זמן כדי ליצור דוגמאות לתיק העבודות שלך, כאלה שידגישו את החוזקות שלך, והנקודות הטובות שלך.

היכן למצוא לקוחות משלמים?


אז לבסוף קיבלת החלטה לקחת את הצעד הראשון בשינוי הקריירה שלך, לקראת תחום הפרילנסרים, אבל יש רק דבר אחד שמטריד אותך, איך למצוא לקוחות. לפני כמה שנים היית צריך לפעול לבדך, באזור המגורים שלך, בעסק מקומי, ולקוות שמישהו ישכור אותך. כן, זה היה לפני שהאינטרנט נכנס לכל בית. עבור כותבים זה תמיד היה קל יותר, מכיוון שכבר אז היו  מאות מגזינים ועיתונים שתמיד הזדקקו לכותבים פרילנסרים, על בסיס יומיומי.

למצוא לקוחות בעבור העסק החדש שלך, לא היה מעולם כל כך קל, וכל זאת הודות לאינטרנט. בעלי עסקים קטנים וחברות גדולות מחפשים עובדים פרילנסרים כדי לעזור להם לסיים פרויקטים. כאשר הם מוצאים אחד שהם שבעי רצון ממנו, הם ימשיכו לעבוד איתו לאורך שנים ארוכות, ויספקו לו אינספור עבודות ופרויקטים. אלה שפונים אליך ומבקשים שתבצע עבורם את העבודה, בעצם מחפשים מיקור חוץ, אאוט סורסינג, הם מחפשים מישהו חיצוני שיבצע בעבורם חלקים מסוימים של הפרויקט.

מעבר לכך, בתור פרילנסר אתה יכול גם לעשות שימוש באינטרנט לתועלתך, כדי לפרסם את השירותים שאתה מציע בפורומים שונים, ולוחות מודעות חינמיים, כמו למשל יד 2. בסיטואציות הללו, במקום שאתה תחפש לקוחות, הם מחפשים אותך, ומגיעים אליך – מאפשרים לך להתמקד במשימות והפרויקטים שאתה כבר עובד עליהם, עבור לקוחות אחרים. כפרילנסר מתחיל, שעושה את צעדיו הראשונים, הדבר הראשון שאתה חייב לעשות, בשעה שאתה מחפש לקוחות, הוא לפרסם את שמך. תן לאנשים להכיר אותך ולדעת מי אתה, מה אתה עושה, כמה טוב אתה עושה את זה, ומה אתה יכול לעשות בעבורם.

לקוחות פוטנציאליים אוהבים פרילנסר שמביע נכונות לבצע את העבודה במידית, אבל מחפשים מישהו שיש לו ניסיון. ואם אין לך ניסיון קודם, ייתכן שיהיו לך קשיים להשיג פרויקטים רציניים, כאלה שיש תשלום הולם בצידם. יחד עם זאת, אם תתחיל עם כמה עבודות פשוטות בתשלום נמוך, די מהר תגלה שאתה יכול להתקדם במהירות, ולקוחות יתחילו לתת בך אמון, ולהעביר לך משימות מורכבות  יותר. כך תתחיל גם להרוויח את הכסף הרציני יותר.

אין דרך טובה יותר להמריא במסלול הזה, מאשר להציג תיק עבודות טוב, מדויק ובהיר של מיטב עבודותיך, ודוגמאות, אשר ישכנעו לקוחות פוטנציאליים לשכור את שירותיך. אתה יכול לכלול את תיק העבודות הזה, כצרופה באימייל, כאשר אתה פונה לקבלת עבודה לקליינטים, או שאתה יכול ליצור אתר אינטרנט אשר כולל את תיק העבודות הזה. אתר כזה יעשה עבורך שירות מעולה, מכיוון שהוא זמין 24 שעות ביממה, בכל ימות השבוע. כל מה שעליך לעשות הוא להזרים תנועת גולשים מתעניינים אל האתר.

כעת, כאשר זה מגיע לעניין של למצוא קליינטים לעסק שלך, אתה צריך למקד את תשומת הלב שלך במגוון הפורומים שקיימים ברשת האינטרנט. בצע חיפוש בגוגל לאתרים ופורומים ספציפיים התואמים את תחום הפרילנס שלך, ואם זה אפשרי אתה צריך להימנע מלשלוח הודעות פרסומת לשרותים שאתה מציע בפורומים. שליחת הודעות בעלות אופי פרסומי, יציגו אותך באור שלילי, וזה אפילו עלול להסתיים בכך שיחסמו את חשבונך באותו פורום. וזה חבל, מכיוון שיש כל כך הרבה פוטנציאל ועזרה בפורומים הללו, שזה עשוי לעזור לעסק שלך.

אם תבחר בעבודות פרילנס פופולריות, כמו כתיבה, עריכה, צילום, עיצוב אתרים, או יצירת תוכנות, אז יהיה לך הרבה יותר קל למצוא משימות ופרויקטים, מכיוון שיש הרבה אתרים ובעלי עסקים באינטרנט שזקוקים לאנשים שיבצעו עבורם את המשימות. למעשה אני רוצה לתת לך כאן ועכשיו אתר אינטרנט, שאתה יכול להירשם אליו, ולהתחיל כבר ממחר לקבל עבודות פרילנסר. אתה יכול לבחור את סוג העבודות והמשימות שאתה מעוניין לבצע. כבר אמרנו לא פעם שהדרך הפשוטה ביותר ליצור הכנסה צדדית מהבית היא באמצעות ביצוע עבודות פרילסנר. כל אחד לפי יכולתו ומידת הכישורים שלו יכול לבצע מגוון עבודות ומשימות שתמורתן יתוגמל בכסף. אנשים מוכנים לשלם כסף כדי שמישהו יבצע משהו עבורם. ישנם הרבה מאוד עצמאים ובעלי עסקים קטנים שעובדים לבדם מהבית וזקוקים לעזרה, מצד שני אין ביכולתם להעסיק עובד במשרה מלאה, הפתרון האולטימטיבי עבורם הוא להציע תשלום בעבור ביצוע משימה ספציפית.

אפשרות טובה היא להירשם לאתר https://www.xplace.com ולהתחיל לבצע משימות שונות שעבורן תרוויח כסף. אפשרות אחרת היא לקחת את התמונות שאתה מצלם ולמכור אותם באתרים ייחודיים לתמונות. אם אתה מסוגל לצלם תמונות באיכות טובה, אתה יכול גם להרוויח מזה כסף.
דרך נוספת להרוויח כסף היא להפוך את הפעילות שלך באינטרנט לכסף מזומן. איך אתה עושה את זה? עשה רשימה של כל מה שיש לך באינטרנט. האם יש לך בלוג, או מספר בלוגים? האם יש לך חשבון בפייסבוק, ציין כמה חברים יש לך. האם יש לך חשבון בטוויטר, כתוב כמה עוקבים יש לך ב Twitter. האם ידעת שאתה יכול למנף את כל זה לכסף? יש בעלי עסקים באינטרנט ובעלי אתרים שמעוניינים בפרסום לאתר שלהם, והם מוכנים לשלם כסף בעבור הפרסום הזה, או ההמלצה הזאת. אם למשל יש לך חשבון פייסבוק עם כ 500 חברים, הרי שאתה יכול להציע לפרסם בקיר שלך, לינק אל אתר אינטרנט. עכשיו אולי אתה שואל את עצמך איך אני אגיע לבעלי האתרים הללו? בדיוק בשביל זה קיים אתר שנקרא  20 שקלים http://20s.co.il  הצע פרסום שכזה תמורת 20 שקלים. לדוגמה, אתה יכול להציע לכתוב ביקורת על אתר עם קישור אל האתר תמורת כסף.

אם אתה שולט היטב בשפה האנגלית, הירשם לאתר Guru  http://www.guru.com וקבל עבודות, שאתה יכול לבצע מהבית, ולעשות כסף די טוב.  מדוע? מכיוון שאתה משיג לקוחות מכל רחבי העולם. דרך אגב האתר הזה יכול להיות טוב עבורך, אם אתה יזם שרוצה לעשות כסף, וזקוק לפרינסרים אחרים. כלומר, אתה יכול למשל להקים אתר אינטרנט באנגלית, ולשכור אנשים מהודו, אשר יכתבו עבורך תכנים, ולעשות כסף מהאתר הזה. אפשר לשכור אנשים למגוון משימות, ואם אתה מצליח להרים עסק שעושה יותר יותר כסף מאשר משקיע כסף, אז אתה יוצא ברווח יפה מכל העניין. היתרון הגדול באתר הזה שהוא מקבץ בתוכו פרינלסרים מומחים ברמה גבוהה, כך שזה באמת רעיון טוב לשכור את שירותם במידה ויש לך רעיון מבריק לעסק כלשהו באינטרנט הם יוכלו לסייע לך בהשלמת המשימות כדי להקים כזה עסק.

זה דווקא טוב להתחיל בכמה פרויקטים קטנים וקלים וליצור הכנסה נוספת. היתרון הגדול הוא שתוך כדי עבודה אתה מלטש את המיומנויות שלך, ומתחיל להיכנס לנעליים של הגדולים. ככל שתבצע יותר משימות כך תהיה טוב יותר, וכך גם תקבל יותר עבודות, וזאת, כל עוד תספק את הסחורה לשביעות רצון הלקוחות שלך.

האם כדאי ללכת על זה?

אם אתה מתכנן לפרוש מעבודתך הנוכחית ולהיכנס אל עולם הפרילנסרים, אז זה לא בדיוק המהלך עליו הייתי ממליץ לך. אני תמיד ממליץ לאנשים לשמור על מקום העבודה שלהם, ובמקביל  להתחיל לעבוד בשעות הפנאי שלהם על בניית עסק משלהם. העסק לא חייב להיות במשרה מלאה, זה יכול להיות עסק אשר מהווה השלמת הכנסה, או תוספת הכנסה. מעין עבודה שנייה. אבל במקום שתצטרך להיות במרוץ מטורף מעבודה לעבודה, אתה פשוט חוזר הביתה, ומבצע כמה משימות בשעות הערב, וכך מגדיל את הכנסתך.

אתה צריך לשאול את עצמך האם תצליח לקיים משפחה, ולפרנס היטב את משפחתך מעסקי הפרילנס. האם אתה אדם שמסוגל לעמוד בפני לחצים, ולעמוד בדד ליין. האם יש לך משמעת עצמית לעבוד, גם כאשר אף אחד לא מצפה ממך לעבוד, ואין לך בוס על הראש? אתה צריך לקחת בחשבון שזה לוקח זמן להשיג לקוחות, זה לא שתחליט שאתה פרילנסר ולמחרת מאות לקוחות יתדפקו על שערי העסק שלך, ויתחננו שתבצע עבורם את המשימות והפרויקטים שלהם.

אם אתה רואה עם הזמן שההכנסות שלך עוברות את ההכנסות ממקום העבודה הרגיל שלך, הרי שבאמת עליך לשקול את צעדיך הבאים. אם אתה מצליח בשעות הפנאי להרוויח יותר כסף, מאשר ביום עבודה מלא, זה מצביע כאן על משהו. ייתכן שבמקרה זה באמת שווה לך לפרוש ולעסוק במשרה מלאה בתור פרילנסר, וכך להגדיל באופן ניכר את רווחיך, אולי אפילו לשלש אותם. אבל זה דבר שאתה צריך לשקול היטב. כך שאם אתה כבר חושב לעזוב את עבודתך הנוכחית, אל תמהר לעשות זאת. בדוק את המים, ותראה איך אתה מתקדם בזה, תראה כמה כסף אתה מצליח להרוויח מזה.

בתור התחלה, אל תחשוש לקחת כל עבודה, גם אם היא נראית לך פשוטה מדי, והרבה מתחת לרמה שלך, עדיין קח אותה. אולי זה לא יכניס לך הרבה כסף בהתחלה, אבל זוהי הדרך שלך להשתחל לתוך התחום, ולהתחיל לקבל עבודות טובות יותר. שם המשחק הוא לקוחות מרוצים, ולקוח מרוצה חוזר כאשר יש לו עבודה נוספת.

תודה שקראת מקווה שנהנית. אני מזמין אותך לשתף את חבריך בפוסט
רק להקליק על סמל ה f של facebook


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

6 תגובות:

  1. אחין שלי פרילנסר במחשבים
    הוא בונה אתרים באינטרנט
    יש לו רווח יפה!

    השבמחק
  2. וואו איזה פוסט מגניב! אני מודה לאתר על כל התוכניות הנהדרות שאתם נותנים "חינם"
    למדתי וממשיכה עוד ועוד- *-* -* -* -* תודה :)

    השבמחק
  3. אתר היחיד שנותן כל כך המון תוכניות ללימוד ועוד זה חינם!!!!!!!!!!
    מצוין+++++

    השבמחק
  4. פרילנסר עושה המון כסף$

    השבמחק
  5. אני מכירה בחור שעזב את העבודה שלו בחברה, וכבר כמה שנים הוא פרילנסר, מרוויח עשרות אלפי שקלים בחודש! לפרילנסר יש כוח להגדיל את הכנסות ,

    השבמחק
    תשובות
    1. זה נהדר להיות פרילנסר. יחד עם זאת אני ממליץ בשלב ראשון לשמור על העבודה הקיימת ולעשות את זה אחרי שעות העבודה, בשעות הפנאי. לפי הלו''ז שלך. אפשר להמשיך בזה כהכנסה נוספת, או לעבור למשרה מלאה. זאת בתנאי שמרוויחים כפול מאשר בעבודה הרגילה. למה צריך להרוויח כפול? כי בתור פרילנסר במשרה מלאה - אתה עצמאי ואין לך הטבות סוציאליות. אתה משלם על עצמך ביטוח לאומי ומס בריאות.

      מחק

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.