ההתנסות שלי בפרסום בגוגל אדוורדס - הלקחים שלמדתי, ומה אתה יכול ללמוד מזה

ההתנסות שלי בפרסום בגוגל אדוורדס - הלקחים שלמדתי, ומה אתה יכול ללמוד מזה

0 Comments




גוגל שלחו לי אימייל. הם הציעו לי שובר פרסום ב אדוורדס על סך 450 שקלים. בהתחלה התעלמתי מההצעה הנדיבה. חשבתי לעצמי, למה לפרסם? מה בכלל לפרסם?

אבל כאשר נחתה בתיבת האימייל שלי ההודעה בפעם הרביעית עם האזהרה:
"הזדמנות אחרונה לנצל את ההטבה" 
שקלתי שוב את ההצעה.

בחיים צריך לקבל החלטות. למדתי שאם ההתלבטות היא בין לעשות משהו לבין לא לעשות, ב 90 אחוז מהמקרים אני בוחר לעשות. זוהי אסטרטגיה של מצליחנים. זה לא אומר שאני קופץ על כל מה שנקרה בדרכי. אבל זה אומר שאני נוקט בצעדים כדי להתקדם.

תמיד ידעתי שיבוא יום בו אצטרך לפרסם. אם אתה רציני לגבי הצלחת הפרויקט שלך תצטרך במוקדם או במאוחר לעשות את המהלך הזה. משווקי תוכניות שותפים (אפיליאט ) עושים את זה כל הזמן.

והנה עוד משהו חשוב.

להתנסות, להתעמק, ולצבור שעות טיסה. זהו המתכון להצלחה, בכל תחום. הן בעסקים והן בחיים הפרטיים

הבנתי שזוהי ההזדמנות שלי להתנסות במערכת על רטוב. התנסות חיה ואמיתית. להכיר את הממשק, להיתקל בבעיות ולהתגבר על מכשולים. חשבתי לעצמי, "אפרסם מודעה שתמשוך גולשים לעמודי התוכן שלי ולבלוגים שלי. מה כבר יש לי להפסיד?"

בלי ניסיון, בלי ידע מוקדם, ובלי היכרות עם המערכת, זינקתי למים הסוערים. התחברתי  למערכת וניסחתי מודעה.

  
השגיאה הראשונה שעשיתי בשימוש בשובר גוגל אדוורדס




ביצעתי חיפוש למילות מפתח הקשורות לתוכן אליו המודעה שלי מובילה. 
המערכת הציעה לי סט של מילים וביטויים.  הוספתי את כל סט הביטויים למודעה. חיפשתי ביטוי נוסף (הכנסה פאסיבית) ושוב המערכת הציגה בפני רשימה ארוכה של ביטויים מוצעים. בלחיצת כפתור הוספתי את כל הביטויים המוצעים למודעה.

מבלי לשים לב סיימתי ב 400 מילות מפתח למודעה אחת. המשמעות  היא שבכל פעם שמישהו מישראל חיפש בגוגל את אחד מהביטויים הללו, המודעה שלי התעוררה לחיים והופיעה.

חזרתי לאחר שבוע וגיליתי שהקמפיין כבר הוציא 320 שקלים. קיבלתי מאות קליקים מתוך מנוע החיפוש, אבל בעלי ערך נמוך. כאשר בדקתי בקפידה את הביטויים אחד אחרי השני  הלסת שלי נפלה לרצפה.

מה היתה הבעיה?

הבעיה היא שהסתננו  פנימה ביטויי מפתח שאינם קשורים למודעה או לתוכן שאליו מובילה המודעה. גיליתי כל מיני ביטויים ומילים שאין קשר ביניהם לבין המודעה. ובוודאי שאין קשר לעמוד הנחיתה (עמוד התוכן אליו הופנה הגולש שהקליק על המודעה)

יצרתי מודעה חדשה, ושייכתי אליה 10 ביטויי מפתח. ואז ראיתי את הצד השני של המטבע. נכון שכל הביטויים היו רלוונטיים למודעה, אלא שלא היו קליקים. הבנתי שעלי להוסיף  עוד כמה ביטויים תואמים, כדי להגדיל את מספר הפעמים שהמודעה תעלה בחיפושים.

מה אתה למד מזה?
השתמש במתכנן מילות המפתח כדי לקבל רעיונות לביטויי חיפוש. אבל  תמיד תכניס מילות מפתח ידנית. אל תסמן את כל הרשימה שהמערכת מציעה לך.

בחר בקפידה את מילות המפתח. תתחיל בקטן, שייך למודעה 5 ביטויי מפתח רלוונטיים. תמיד אפשר להוסיף בהדרגה עוד ביטויים.

איך השובר של גוגל אדוורדס עובד? [זה הפתיע אותי]
שובר מתנה לפרסום בגוגל

כעבור 5 ימים קיבלתי הודעה שכרטיס האשראי שלי חויב על ידי גוגל בסכום של 250 שקלים. עד לרגע זה חשבתי לתומי שהשובר מכסה את הוצאת הפרסום ב  450 שקלים הראשונים, ושאחר כך אוכל להחליט האם להמשיך לפרסם בתשלום או להשהות את הקמפיין.

בשלב הזה הבנתי שהשובר על סך 450 שקלים, משמעו שאני צריך לפרסם בתשלום ב 450 שקל, ואז אקבל זיכוי לפרסם  בסכום של 450 שקלים מתנה. במילים אחרות, 450 שקל על חשבוני, ועוד 450 שקל על חשבונו של Mr. Google

בהמשך תגלה בדיוק כמה שילמתי.

השגיאה השנייה שעשיתי בפרסום בגוגל אדוורדס




קבעתי תקציב יומי של 75 שקלים ליום. עבור מפרסם מיומן זה עשוי להישמע מעט, אבל עבור המשתמש המתחיל זה יותר מדי. למדתי שהתקציב לקמפיין מתכלה במהירות הברק

מבלי לשים לב אתה משלם אלפי שקלים בעבור מודעות. לא לשווא מסתובבים סיפורים על אנשים לא זהירים, שהפסידו עשרות אלפי שקלים בקמפיין אחד.

מה אתה למד מזה?

הנה התובנה הפוקחת עיניים מתוך הניסיון הזה.
נהג במשנה זהירות. הגבל את התקציב היומי ל 20 שקלים.

למה?

כיוון שאף אחד לא הופך להיות מומחה פרסום תוך 5 דקות. סביר להניח שהקמפיין הראשון שלך לא יהיה עילוי. תתחיל בצעדי תינוק, ותתקדם בהדרגה.
אפשר להרוויח יפה מפרסום שבנוי נכון, מצד שני אפשר בקלות לפוצץ 10,000 שקלים, מבלי לשים לב, ומבלי להשיג דבר. תלוי איך עושים את זה.
הסתכל על ההוצאה הזאת כדמי לימוד. הסוד טמון בשיפור, שכלול ודיוק.

המפתח להצלחת קמפיין פרסום ב Google AdWords

זוהי אבן היסוד לכל קמפיין שתרצה להעלות לאוויר.
הנה הפקטור החשוב ביותר ביצירת קמפיין מודעות בגוגל.

דאג לכך שתהיה התאמה טבעית:
בין המודעה לבין מילות המפתח.
בין  "מילות המפתח והמודעה" לבין "עמוד הנחיתה"

המפתח להצלחה טמון בהתאמה הזאת. כמה שזה יהיה מדויק יותר, הקמפיין יהיה מוצלח יותר. זה הזמן להיכנס לראש של הגולש, לחשוב כמו הגולש, ולהתנהג כמו הגולש. לשם כך נחוצה עבודת הכנה, מחשבה ותכנון.

אתה מעוניין בלקוחות פוטנציאליים ולא סתם גולשים אקראיים שאין להם כל עניין במה שיש לך להציע.

כעבודת הכנה, שאל את עצמך את השאלות הבאות:

1 מהי מטרת הקמפיין
בחר מטרה אחת לקמפיין אחד
(למשוך טראפיק לאתר/להגדיל את רשימת התפוצה/למכור מוצר מידע, וכולי)

לדוגמה

" מטרת הקמפיין היא להגדיל את רשימת התפוצה. ולמשוך לקוחות אידיאליים.
כדאי להפנות ישירות לעמוד הרשמה, להורדת הספר הדיגיטלי, כדי להביא את האנשים הנכונים. אלה שמתעניינים בכתיבה לאינטרנט."

2 מהו התקציב 
כמה כסף אתה מתכוון להשקיע בקמפיין, וכמה אתה מוכן להוציא ליום?

לדוגמה

"תתחיל ב 20 שקל ליום. זה 600 שקל בחודש.
עד 50 שקל ליום, זה 1,500 שקל בחודש.


3 מיהו קהל היעד 
למי בדיוק אתה רוצה להציג את המודעה? מה משותף לקבוצת האנשים הללו?

לדוגמה

קהל היעד של הקורס הוא בלוגרים, כותבי תוכן, אנשים שמתעניינים בכתיבה, ואנשים שרוצים להשתפר ככותבים.

4 באילו מילות חיפוש הם משתמשים כדי להגיע למידע שקשור למה שאתה מפרסם?

לדוגמה

מילות מפתח שהם מחפשים:

להרוויח כסף באינטרנט, עבודה מהבית בכתיבה, עסק באינטרנט, לשפר את הכתיבה, כתיבת תוכן, יצירת תוכן, להרוויח מכתיבה, לכתוב יותר טוב, קורס כתיבה, ספר על כתיבה, שיווק תוכן, טיפים לכתיבה, שיפור הכתיבה.


כמה זה עולה להביא מנוי לרשימה? משחק של מספרים

עשיתי חשבון וראיתי שבממוצע אני משלם 6 שקלים לקליק. כדי להביא 100 גולשים לעמוד ההרשמה, יעלה לי 600 שקל. נניח שמתוך 100 אנשים שמגיעים לעמוד רבע יירשמו, כלומר 25 נרשמים

נעשה חשבון, 600 שקל חלקי 25 הם 24 שקלים. מכאן יוצא שכל מנוי ברשימה שיש לי הושקעו בו 24 שקלים.

רשימה של 100 מנויים שווה 2,400 שקל
רשימת של 400 מנויים שוות ערך  ל 10,000 שקל.

ואם אני רוצה לגייס 1,000 מנויים חדשים?
 זה יעלה לי 24,000 שקל.

מה לגבי רשימת תפוצה של 10,000 מנויים?
זה שווה ערך ל 240,000 שקל. [קרוב לרבע מיליון שקל]

אני מקווה שאתה עדיין איתי, ולא איבדת אותי במספרים הללו.
כי זה חשוב.

בשלב הזה חדרה להכרתי ההבנה שכדי להקים רשימת תפוצה של 1,000 מנויים, נחוץ להשקיע כ 24,000 שקלים. זוהי השקעה לא קטנה, ברשימה לא גדולה במיוחד.

הבנתי שלפחות על פי הקמפיין הזה, כדי ליצור רשימה של 10,000 מנויים, אצטרך להשקיע 240,000 שקל.

נשמע לי לא הגיוני שמישהו שרוצה להגדיל את רשימת התפוצה שלו בעוד אלף מנויים, צריך לשבור תוכנית חיסכון.

אם כך, מה הפתרון?

החלטתי שבשלב זה אשקיע עד 1,000 שקל בפרסום על חשבוני.  אחר כך אעשה שימוש בשובר לפרסם בעוד 450 שקל.

סופו של דבר פרסמתי וחוייבתי על ידי גוגל ב 250 שקלים, ועוד תשלום, 283.61
סך הכול הוצאתי 533 שקלים על הקמפיין.

מה למדתי מהניסיון הזה?

למדתי איך ליצור מודעה  ולקשר אליה מילות מפתח.
למדתי להפעיל  את הקמפיין ולהשהות אותו
למדתי איך  להגביל את התקציב היומי. הגבלת התקציב היומי זוהי הפעולה ששומרת עליך מפני הפסד. בעיקר כאשר אתה ירוק וחסר כל ניסיון בהרצת קמפיינים פרסומיים בגוגל.

מומלץ להוריד את האפליקציה של גוגל אדוורדס, זה מאפשר לך לשלוט בקמפיין מכל מקום ובכל זמן. אם למשל אתה לא רוצה לעבור את סף ה- 450 שקלים, שמזכים אותך בשובר, הקטן את התקציב היומי, או השהה את הקמפיין.


הנה הדבר החשוב ביותר שלמדתי מזה

הקמפיין הזה לימד אותי שכל גולש שאתה מביא לעמודי התוכן שלך, זה שווה כסף. אחרי הכול שילמתי בממוצע 24 שקלים על כל גולש שהצטרף לרשימה.

פתאום הבנתי את הערך של  המאמרים שפרסמתי. הערכתי  את זה שהמאמרים שלי מושכים אליהם קהל קוראים. וזה חינם. נכון, אני צריך ליצור את התוכן, וזה כרוך במאמץ

היתרון הכביר במאמרים והתכנים הוא שאני כותב את זה פעם אחת, וזה עובד בשבילי לאורך שנים. יש לי מאמרים שכתבתי לפני 7 שנים, ועד היום הם מושכים קהל גולשים מגוגל. עשיתי חשבון שאילו הייתי משלם בעבור כל הכניסות והצפיות בעמודי התוכן שלי, כנראה שעד היום הייתי משלם כמיליון שקל לגוגל אדוורדס.

האם אתה מתחיל להבין את העוצמה הטמונה בתוכן איכותי, שמעוצב נכון?

בשנה האחרונה הורדתי הילוך בפרסום תוכן לאינטרנט. הקמפיין הזה עודד אותי לפרסם בתדירות גבוהה יותר. היתה לי סיבה טובה. הייתי שקוע ומרוכז כל כולי ביצירת קורס חדשהשקעתי את זמני בחשיבה, ביצירה ובכתיבה של הקורס.

אני משוכנע שכל מי שרוצה להקים עסק באינטרנט, או להעצים עסק קיים, כדאי לו לפרסם תכנים. זה משתלם לטווח המיידי, וטווח הארוך.

ייתכן שבעתיד אצלול עמוק לעניין הזה. אבל בינתיים אני מעדיף למקד את המאמצים שלי ואת זמני היקר, ביצירת תוכן.

אני מאמין שמוטב להיות מעולה בדבר אחד, מאשר להיות בינוני בעשרות דברים
זוהי הסיבה שאני כמעט ולא נוגע בפייסבוק, לא נמצא באינסטגרם ולא מתלהב מפרסום בגוגל.




אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אין תגובות:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.