12 עובדות שהלוואי שידעתי לפני שהתחלתי להקים עסק באינטרנט

12 עובדות שהלוואי שידעתי לפני שהתחלתי להקים עסק באינטרנט

2 Comments
היה חסר לי ידע. לפני שהתחלתי בעסקי אינטרנט. אבל היום לאחר 6 שנים של הרצת עסקים און ליין, אני משוכנע שיש לי ניסיון. קח את התובנות שלי, ועשה בהם שימוש. זה עשוי להוות עבורך מקור מידע בעל ערך רב.

לשמור על פשטות

לא ידעתי על החשיבות של לשמור על זה פשוט. חיפשתי מיליון רעיונות, בשעה שצריך כמה רעיונות פשוטים. מבנה פשוט של אתר ובלוג. כיום אני יודע שבכל דבר שאני עושה אני שואל את עצמי – איך אפשר לעשות את זה הכי פשוט? כי כאשר הדברים פשוטים הם גם קלים לביצוע. אילו פעלתי מלכתחילה לפי הכלל הזה, הייתי חוסך מעצמי לא רק כאב ראש אלא גם זמן יקר.


להשתפר ולשפר כל הזמן

תשפר ותשכלל את עצמך. תלטש את הכישורים שלך, ותעשיר את הידע שלך. עשה זאת ללא הרף. זכור!  זה לא רק המתכון, אלא מי שמכין את המתכון. אני מתכוון, ש 2 אנשים שונים יכולים להכין ארוחה, על פי אותו המתכון בדיוק.  לאחד זה ייצא מדהים, ולשני לא טעים. תתמקד במוצרים והשירותים שאתה מציע. תפתח מוצרים ושירותים חדשים, תשפר אותם. לא ידעתי שאצטרך ללמוד ללא הרף. להתעמק בסודות הכתיבה, לדעת ליצור ולעצב באנרים, ליצור מצגות, סרטוני וידיאו. לדעת על טוויטר ופייסבוק. להבין בשרות לקוחות, ודיוור באוטוריספונדר. לא ידעתי שלהקים עסק זה לוקח זמן וזה תהליך ארוך עם עליות ומורדות. שמחות ואכזבות.


אל תנסה לעשות הכול בחינם!

בהתחלה ניסיתי לעשות הכול בחינם. כאשר אנו נמצאים בזירת האינטרנט קיימת נטייה טבעית להשיג כל דבר חינם. עם הזמן הבנתי שאם אני רוצה להתקדם בעסק שלי אני צריך לפעמים להשקיע כסף. לא מדובר בסכומים גדולים. התחלתי לרכוש קורסים, ספרים דיגיטליים, וכל דבר שיכול לעזור לי. בהתחלה הסתדרתי ללא חשבון דיוור. לא רציתי לשלם עבור אוטוריספונדר, עד שהבנתי אמת פשוטה. כדי להרוויח צריך להשקיע. על מנת לקחת את העסק שלי לשלב הבא, לגדיל את הביזנס, וליצור הכנסות גדולות יותר, עלי לשים כסף. אל תנסה לעשות הכול בחינם. לפעמים החינם יוצא יקר.

אל תנסה לעשות הכול לבד

הנה לקח חשוב שלמדתי. והלוואי שידעתי את זה לפני שהתחלתי. לא לנסות לעשות הכול לבד. תן לי להסביר. כאשר אתה מקים עסק באינטרנט יש המון לעשות. הבנתי לבסוף שבמקום ללמוד בעצמי קורס וורדפרס עדיף לשכור מומחה בהקמת אתרים שיעשה את זה עבורי. לא בכל יום אני מקים אתר חדש. מוטב לי להתמקד ביצירת התוכן, וקידום האתר במקום ללמוד איך להקים אותו בעצמי. בשעה שזה מעולה שאתה מעשיר את הידע שלך ויודע יותר, הרי שלעולם לא תוכל למלא את כל המשימות לבדך.  קח את המשימות הטכניות המקצועיות והעבר אותם לטיפולו של מי שמומחה בזה. זמר אחד חשב שהוא יכול להיות גם הזמר וגם מנהל החשבונות, זה נגמר לא טוב. אל תנסה לעשות הכול לבדך.

יצירת שותפויות וקשרים

לא ידעתי שמיומנויות חברתיות חשובות על מנת להצליח בעסקי האינטרנט. להשקיע זמן בבניית מערכות יחסים עם בעלי עסקים אחרים, בלוגרים, עיתונאים ואנשי תקשורת. עד כמה זה חשוב לבצע נטוורקינג. כשהתחלתי לא ידעתי את זה. תשקיע פחות זמן וכסף בפרסום ומודעות, ויותר מאמצים בבניית שותפויות וקשרים עם אנשים  בעלי השפעה כמו עיתונאים, בלוגרים ועורכי תוכן באתרים גדולים. כמה שנים אחרי שאני כבר מריץ עסק קטן באינטרנט למדתי שהעצות הטובות ביותר, אלה שבפועל מכניסות. כסף, מגיעות מקולגות, ויזמים. כאלה שכבר הגיעו למה שאני שואף להגיע. החשיבות של שמירת קשר עם לקוחות. טיפוח קשר עם רשימת קוראי הבלוג, וטיפוח מערכת יחסים של אמון, עם לקוחות. וזאת ניתן להשיג רק על ידי עזרה אמיתית לאנשים הללו, ונכונות ללמד ולתת אינפורמציה מועילה ואפקטיבית.

להקים עסק

להגדיר מודל עסקי

הגדרת מודל עסקי. בניית מערכת עסקית יעילה שעובדת בשבילך. תהליך מוסדר. כאשר יש תוכנית כזאת אז כל אחד שמצטרף לעסק, כל אדם שאתה נעזר בו כדי לבצע משהו יודע איך עליו להשתלב בתוך המודל, ולעשות את הצד שלו  מתוך ראייה כוללת. הלוואי שהיתה לי תוכנית עסקית לפני שהתחלתי. מטרות, יעדים וחלומות. לא היתה לי תוכנית שיווק, ולא אסטרטגיית עבודה. בהחלט עליך לתכנן לפני שאתה קופץ למים כבר בשלב של הקמת העסק, תיקח בחשבון אקזיט. עליך לעצב את העסק באופן כזה שתהיה מסוגל בשלב כלשהו למכור אותו, ולעבור לעסק הבא.

ידע בשיווק באינטרנט

לא היה לי כלל ידע במכירות. איך משווקים, איך מפרסמים, איך מוכרים ללקוח מוצר? איך להיכנס לראש של הגולש ולתת לו מה שהוא מחפש. לא ידעתי דבר על שיווק אפקטיבי. המוצר שאתה מציע חשוב, אבל בלי שיווק מדויק הוא לא יצליח למכור אפילו עותק אחד. חשבתי שאם יש לי מוצר טוב זה מספיק. כמובן שזה לא מספיק. הלוואי שידעתי לפני שהתחלתי, על שיווק באינטרנט, פרסום, ומינוף מדיות חברתיות לקידום העסק.


מיקוד בפעילויות החשובות ביותר

לא ידעתי בזמנו על יצירת רשימת דברים לעשות. ויצירת סדר עדיפויות בפעילויות שברשימה. זה משנה לחלוטין את התוצאות שלך. במקום לעשות את הדברים הקטנים והלא חשובים, להתמקד בפעילויות החשובות ביותר, אלה שבאמת לוקחים את העסק שלך צעד גדול קדימה. תמיד תמקד את תשומת הלב שלך לדברים שיובילו לצמיחת העסק, וליצירת רווחים. לדעת מראש מה הן החוזקות שלך ולעשות בהן שימוש על מנת לבנות את העסק לקדם אותו, ולהוביל אותו להצלחה. במקום להפנות את הזמן שלך לביצוע פעולות שאינך טוב בהם, התמקד במה שאתה טוב, ועשה זאת בכל יום.

מתג את העסק שלך כבר מהיום הראשון

הלוואי שחשבתי כבר אז על מיתוג, ועל בניית עסק לטווח ארוך. כזה שיעבוד ויחולל הכנסות לאורך שנים ארוכות. איך אני רוצה להיראות בעיני הלקוחות שלי. איך לעצב את התדמית הרצויה והמתאימה לי. קח את הזמן לחשוב על מדיניות מחירים. ומדוע אתה רוצה לגבות את המחירים הללו?

לעשות ולפעול

לא לצפות שהדברים יקרו מעצמם. אלא לגרום להם לקרות. לצאת לשם לפעול לעשות ולהצליח. ההצלחה שמורה לאלה שפועלים בכל יום. יש מקום לחלומות ולחזון, אבל אלה צריכים לתדלק את העשייה והיצירה. עצה  טובה לאנשים שמתחילים. הצלחה אמנם מתחילה ברעיון, אך הפקטור החשוב ביותר הוא להוציא את הרעיון לפועל. אל תחכו עד שיבוא לכם רעיון הזהב. פשוט תתחילו, ותשתפרו תוך כדי בדרך.
לו רק ידעתי מראש שאצטרך מוצרי מידע, ספרים דיגיטליים ודוחות מיוחדים על מנת למשוך אלי את תשומת לב הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים. כדי לקדם את מוצר הדגל שאותו אני מוכר.

כמה זמן זה לוקח?

להיות סבלני. בכל יום קמים יזמים חדשים שמקימים עסקים באינטרנט, ועושים את השגיאה לצפות לתוצאות במיידית. הם רוצים שהכול יעבוד בשבילם כאן ועכשיו. שהרווחים יזרמו מהיום הראשון. הם מסיימים בתסכול וחוסר אמון בעסקי האינטרנט. אל תעשה את זה. במקום להמשיך ולא לוותר, הם מרימים ידיים בקושי הראשון. עסק נבנה לאט תוך כדי עבודה והשקעה. בהתחלה לא ידעתי שזה לוקח פרק זמן רציני כדי לבנות חוג לקוחות נאמן. ולשמור על מערכת יחסים יציבה עם גולשים מתעניינים, ולהפוך אותם ללקוחות.
לפעמים זה יכול לקחת שנה ולעתים אפילו 3 שנים. אז מה? בינתיים תעבוד בעבודה אחרת, ועשה את זה בשעות הפנאי. ביזנס זה משהו ששווה להשקיע בו. אתה בונה כאן נכנס משמעותי. לוקח זמן למטוס הזה להמריא, אבל זה שווה.

אינטואיציה

ללכת עם תחושת הבטן ועם האינסטינקטים שלכם. תמיד כאשר הלכתי עם הרגש הפנימי, זה הצליח לי. כאשר התחלתי לחשוב יותר מידי, ולהגיד, רגע אבל המומחים אומרים שצריך לעשות ככה וככה, אז זה לא עבד. לעולם לא לחשוש לעשות משהו שאתם מרגישים נכון לגביו. גם אם זה לא מה שמלמדים לעשות.

חשפתי כאן בפניך 12 לקחים שלמדתי. אני מקווה שתילמד מהניסיון שלי, ותימנע מהשגיאות שאני עשיתי. זה יעזור לך להתקדם ולבנות במהירות רבה יותר את העסק שלך.

מה עכשיו? אני מזמין אותך להירשם ולקבל עדכונים חמים ותובנות, שיעזרו לך לעשות כסף.
רק להקליק כאן, ולהירשם חינם.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

2 תגובות:

  1. הפלטפורמה החדשה שמעניקה אופציה להכנסה נוספת מהבית בעשרות תחומי ידע - הרשמה חינם !
    http://www.goldacash.net/

    השבמחק
  2. זה האתר הכי טוב שאני מכיר, ועוד חינם $$$$$ תודהה

    השבמחק

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.