צריכת דלק | חיסכון בדלק

צריכת דלק | חיסכון בדלק

0 Comments



מחירי הדלק יקרים מאוד ואנשים רבים שואלים את עצמם איך לחסוך בדלק? זה לא ייתכן שליטר אחד של דלק כבר עולה כמעט  8 שקלים. הדלק בארץ יקר מרוב מדינות העולם. בארצות הברית משלמים הרבה פחות, למרות שהמשכורות של העובדים כפולות מהמשכורות בארץ. כלומר אנחנו גם משלמים הרבה יותר, וגם מרוויחים הרבה פחות.
להקטין את צריכת הדלק
אז איך מצמצמים בצריכת דלק? הדבר הראשון הוא לצמצם את הנסיעות ברכב הפרטי. אני עושה את זה בשנה האחרונה וזה עובד כמו קסם. בעבר נהגתי ברכב אל מקום עבודתי. כיום אני עושה שימוש ברכב אך ורק בשעות שלאחר יום העבודה. זה חוסך לי המון כסף על דלק. אני פשוט מנצל לטובה את מהפכת התחבורה הציבורית בגוש דן, מכיוון שרכשתי כרטיס חופשי חודשי בסכום של 227 שקלים, ואני נוסע לאן שאני רק רוצה כמה שאני רוצה, ולא רק באגד אלא גם בתחבורה של דן, כל עוד מדובר באזור המרכז. לא רק שאני חוסך בדלק אלא שגם בדמי החנייה. תמורת החנייה בלבד שילמתי בעבר  500 שקלים לחודש, שזה הרבה יותר יקר ממחירו של כרטיס החופשי-חודשי.

נניח שאימצתם את הרעיון והתחלתם לנסוע בתחבורה ציבורית לעבודה. עדיין לאחר שעות העבודה אתם עושים שימוש ברכב, כדי לצאת לבלות, לערוך קניות, לנסוע אל חברים ועוד. איך עוד אפשר לחסוך בצריכת הדלק? ראשית, פעם בשבוע בדקו את לחץ האוויר בצמיגים של הרכב, מכיוון שצמיגים שחסר בהם אוויר גורמים לצריכת דלק מיותרת. אל תתעצלו לעשות זאת, (בינתיים, האוויר עדיין בחינם). הפעולה הפשוטה הזאת תשמור על יותר כסף בכיס שלכם. אל תשכחו את הגלגל הרזרבי. דבר שני, תנהגו במתינות, אל תאיצו בבת אחת, זוהי אחת הסיבות לבזבוז בצריכת הדלק. בעת ההאצה של הרכב נשרף הרבה מאוד דלק, תנהגו במתינות ולא תפתיעו את הרכב.

מדינת ישראל היא מדינה חמה, ופעמים רבות אין בררה אלא להפעיל את מיזוג האוויר באוטו, יחד עם זאת בסך הכול מדובר בחודשיים חמים במיוחד, יולי – אוגוסט, בשאר ימות השנה אפשר להסתדר ללא הפעלת מיזוג אוויר, וכך לחסוך כסף רב.

מרבית הנסיעות שלנו ידועות מראש, אבל מרבית האנשים מתרגלים עם הזמן לנסוע בדרך ספציפית ממקום אלף למקום בית. נסו לנסוע בדרכים חלופיות, אולי הדרך שבה אתם נוסעים כבר כמה שנים ידועה ומוכרת לכם היטב, אבל האם ישנן דרכים אחרות אולי קצרות יותר וחסכוניות יותר. אם לא תנסו, איך תדעו?

בידקו את תא המטען, כבר ראיתי רכבים שתא המטען מלא עד אפס מקום. גריל, אוהלים, כיסאות, כל אלה סתם שוכבים כאבן שאין לה הופכין בתא המטען. המשקל העודף הזה גורם לבזבוז של דלק מיותר, הוציאו מתא המטען את כל מה שמיותר, וחסכו בליטרים יקרים.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אין תגובות:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.