מיחזור משכנתא – האם זה משתלם?

מיחזור משכנתא – האם זה משתלם?

0 Comments
-->


רבים שואלים את עצמם, האם מתאים לי לבצע מיחזור משכנתא? זוהי פעולה שעשויה לחסוך הרבה מאוד כסף. אם לקחת בעבר משכנתא ושילמת במשך מספר שנים, שווה לך בהחלט לבדוק את האופציה למחזר את המשכנתא. מדוע? כי יש בכך יתרונות עצומים בשבילך.
מיחזור משכנתא

אם זה כל כך טוב, מדוע לא כולם עושים את זה? הסיבה היא הטבע האנושי. אנשים אוהבים לעבוד על אוטומט, אנשים לא אוהבים לעשות שינויים בחיים שלהם, גם כאשר השינויים הללו הם לטובתם. רואים את זה בכל יום, בתחומים שונים של החיים. יחד עם זאת אנו עדים לאחרונה ליותר ויותר אנשים שמבינים שזה צעד חכם, ונוקטים בפעולות הנחוצות.

משכנתא היא בעצם הלוואה, אבל כנראה ההלוואה הגדולה ביותר שלקחת בחיים שלך. אם לקחת בעבר משכנתא, אז ייתכן שהמשכנתא הזאת היתה בריבית גבוהה מהריביות הנהוגות כיום בשוק, לפיכך אתה זכאי לקחת משכנתא חדשה בריבית חדשה ונמוכה מהריבית שאתה משלם כיום. אתה עדיין צריך להחזיר את אותו סכום שנותר לך להחזיר, אך הפעם בריבית קטנה יותר. המשמעות של זה היא שאתה בעצם משלם פחות, ועשוי לחסוך עשרות אלפי שקלים.

עכשיו אתה יכול לבחור, האם אתה רוצה להמשיך ולשלם את אותו סכום, אבל לקצר את זמן  החזר ההלוואה, או האם אתה מעדיף לשלם סכום החזר חודשי מופחת לאותו פרק זמן, כלומר מבלי לקצר את זמן ההלוואה המקורית. בכל מקרה אתה רואה שאתה מרוויח ממחזור המשכנתא.

האם בכל מקרה שווה לבצע מיחזור משכנתא?
לא, זה לא מתאים לכולם. אנשים שלקחו משכנתאות בשנה שנתיים האחרונות בריבית נמוכה ממילא, זה לא יועיל להם, וברוב המקרים מוטב להם להישאר עם ההלוואה הראשונית שלקחו. צריך לזכור שהשינוי הזה כרוך בתשלום של עמלות שונות, ואם אין הבדל משמעותי בין הריבית הנהוגה במשק כיום לבין מה שלקחתם לפני שנתיים למשל, אז אין טעם להיכנס לזה, ולשלם עמלות. אתה יכול לבדוק את כדאיות הפעולה באמצעות מחשבון מיחזור משכנתא.

האם אני חייב למחזר את המשכנתא באותו הבנק שלקחתי את המשכנתה הראשונה?
בהחלט לא, אתה יכול לבצע את זה בכל בנק למשכנתאות, ואינך מחויב להישאר באותו הבנק. אתה מקבל את ההלוואה מהבנק החדש שבחרת בו לבצע פעולה זו, ובכסף הזה מסלק ופורע את החוב לבנק הראשון. המטרה היא לשפר את תנאי המשכנתא הקיימת. מה שאתה בעצם עושה זה מחליף משכנתא אחת במשכנתא שנייה, אך בתנאים טובים יותר.



אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.