אין לי כסף

אין לי כסף

0 Comments
אין לי כסף, שר גידי גוב בפסטיבל ילדים שהתקיים אי שם בשנות ה 80. אין לי מושג מה היה מצבו הפיננסי של גוב בשנת 1984 כשזימר את השיר הזה, אך ללא ספק כיום דווקא כן יש לו כסף. ואיך אפשר לדעת? מכיוון שהקריירה שלו חשופה לעיני כל ואנו יכולים לשער ממראה עינינו ומהאינפורמציה סביבנו, ולהסיק מסקנות שאינן רחוקות מאוד מהמציאות. במילים אחרות, אם אתה פרזנטור של קמפיין פרסומת בערוצי הטלוויזיה המסחריים, בעבור חברת תקשורת מובילה, אז לא משנה מה היה מצבך קודם, עכשיו כבר יש לך כסף.

אין לי כסף
אם אין לך ממון להשקעה ואתה מחפש דרכים לעשות כסף, יש כמה אסטרטגיות שאתה יכול לנקוט. אם אין הפרוטה מצויה בכיסך הרי שהמטרה היא למצוא משהו שמאפשר לייצר הכנסה, אך אינו מחייב השקעה כספית. יש אנשים שהתחייבו להלוואות, או שביצעו רכישות רבות בכרטיס אשראי בתשלומים מרובים, כך שבכל חודש ברגע שהמשכורת נכנסת, היא אוטומטית מתאדה. יש דרכים להרוויח כסף ללא השקעה, וחלקן אף מפורטות באתר זה. הבעיה היא שזה תהליך שלוקח זמן, ואנשים שאין להם כסף בדרך כלל זקוקים למזומנים מהר, הם צריכים מצלצלים עכשיו ולא בעוד מספר חודשים. אם כך זה באמת תלוי במצב, וכל מקרה לגופו. גם כאן הפתגם הידוע קולע מאוד. אני מתכוון לפתגם שאומר, שאם תתן לאדם דג יהיה לו מה לאכול היום, אבל אם תלמד אותו לדוג, אז יהיה לו מה לאכול עד סוף ימיו. בעוד שזה מאוד חשוב ללמד את האדם לדוג, כלומר איך לעשות כסף, הרי שישנם מקרי חרום. אם האדם גווע ברעב, אז איך אפשר ללמד אותו בכלל לדוג, הוא עכשיו עייף רעב וחלש, הוא על סף עלפון, האם זה הזמן המתאים ללמד אותו לדוג? הרי אפילו אין לו כוח לכך. אם אדם נלחם על ההישרדות היומיומית שלו, צריך לעזור לו מהר. במילים אחרות, יש אנשים שנמצאים בסיטואציה שאין להם כסף לקנות אוכל להיום, למחר, לשבוע הבא, אז עכשיו להתחיל ללמד אותם איך לבנות עסקים, איך להקים אתרים ובלוגים, איך להפוך רעיונות לכסף, זה לא הזמן הנכון. קודם כל צריך למצוא להם פתרון מהיר, כדי להבטיח את הארוחה החמה הבאה שלהם, ותוך כדי זה, ניתן יהיה גם ללמד אותם לייצר לעצמם הכנסה.

מי שנקלע למצב שכזה לא צריך להתבייש לבקש עזרה, יש הרבה מאוד אנשים טובים שמוכנים לסייע ולהושיט יד. אפשר להתקשר לחברים, לאכול אצל חברים וקרובי משפחה, לקבל סיוע ומזון חינם. קיימים ארגונים התנדבותיים שעוסקים בדיוק בזה, לדוגמה, חסדי נעמי, או ארגון לתת, שיש לו פריסה ארצית כמעט בכל רחבי הארץ. מכיוון שיש כל כך הרבה אנשים שידם אינה משגת, לעתים קשה להתקבל לחלק מהעמותות, הפתרון במקרה זה הוא להתנדב. בשעה שלא חסרים נזקקים, הרי שמתנדבים תמיד יתקבלו בברכה. אדם נזקק שמגיע להתנדב, לא יישאר רעב, ויוכל לדאוג למזון גם לילדיו, ובני משפחתו. דרך אחרת היא לרכוש מזון משביע ומזין אך יחד עם זאת זול. לדוגמה, אפשר להכין פסטה במחיר של מספר שקלים. פתרון מהיר אחר הוא למצוא עבודה זמנית, ועבודות שמשלמים תמורתן בתשלום יומי, כלומר מקבלים כסף מזומן בתום יום העבודה, כדי שיהיה כסף לקנות אוכל.

אם אתם קוראים את הכתבה הזאת עכשיו ומצבכם טוב יותר משל האנשים הללו שאנו מדברים עליהם, גם אתם יכולים להירתם ולעזור כדי שלעוד אדם יהיו מצרכים וארוחה חמה לאכול. כדי שלעוד ילד בישראל תהיה ארוחה, ושלא ייאלץ ללכת לישון רעב. הארגונים הללו עושים המון ומשקיעים מזמנם כדי לעזור לאנשים שחסר להם. אם אתם מעדיפים לתרום באופן ישיר, תעשו כמוני, תאתרו מישהו בסביבה שלכם שזקוק לעזרה, ותקנו לו משהו כפי יכולתכם. כך למשל אני דואג פעם בשבוע להביא למשפחה כמה מוצרים בסיסיים שעולים לי בין 60 ל 70שקלים בסך הכול, בכל פעם אני מביא משהו אחר, לפעמים אני קונה ממתקים לילדים. כי אני רוצה שגם הם ייהנו ממתקים כמו כל ילד אחר, אפילו שזה רק פעם בחודש.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.