איך להרוויח מהמאבק בין הבנקים?

איך להרוויח מהמאבק בין הבנקים?

0 Comments
-->

אחד מהמוסדות הגדולים ביותר ובעלי העוצמה הגדולה ביותר במדינה, הם הבנקים. הבנקים מחזיקים ברשותם הון אדיר וחלק נכבד מהכסף שקיים במדינה. אין אזרח שאינו נזדקק לשירותי בנקאות. אילו לא היה לנו חשבון בנק, לאן היתה עוברת המשכורת החודשית שלנו? כיצד היינו מבצעים את כל התשלומים בכרטיס האשראי, משיכות מזומן מהכספומט, ועוד. למרות הטרנד הזה של לשנוא את הבנקים, אם נחשוב על זה לרגע, הרי שלא היינו יכולים לחיות את חיינו בעידן המודרני בלעדי בנקים.

והבנקים עצמם? ובכן, זה הדדי. לא רק אנו זקוקים לבנקים אלא גם הבנקים זקוקים לנו. לא לשווא אנו עדים לאחרונה לפרסומים חזקים ואגרסיביים של הבנקים השונים. הבנקים משקיעים בסרטוני פרסומת מקצועיים עם שחקנים תסריט ובימוי, משלמים הרבה כסף לערוצי הטלוויזיה המסחריים על מנת לשדר את הפרסומות הללו, מפרסמים מודעות יקרות בעתונות הכתובה, וכל זה מדוע? מסיבה אחת פשוטה. לא משנה עד כמה טוב יהיה הבנק, אם אין לו לקוחות, אז הבנק אינו שווה דבר. המלחמה על הלקוחות בין הבנקים מתנהלת כבר לאורך שנים, ונראה שזה דבר שלעולם לא ייפסק. בנק לאומי למשל השקיע בפרסום חשבון להשקעות בלבד עם השחקן אסי כהן (הידוע מהתוכנית הבידור "ארץ נהדרת"), ומי לא זוכר את סדרת הפרסומות של בנק דיסקונט בכיכובם של מודי בר און וישראל קטורזה?

אבל איך אתה האזרח הקטן יכול להרוויח כסף מכך? ובכן, לעתים הבנקים מפנים חלק מתקציב הפרסום שלהם, לטובת הלקוח. מה זה אומר? בתוך התקציב של הפרסום מכניסים גם תקציב משנה של הטבות ללקוח. אלה הן הטבות אמיתיות, ולא סתם הצהרות פורחות באוויר. ואתה יכול להרוויח מזה. מכיר את הפרסומת של בנק  מזרחי טפחות? לעבור בנק, להעביר את דביר? דביר בסופו של דבר עבר. ואף על פי שעבורי באופן אישי, הפרסומת הזאת בהתחלה גרמה לא לרצות לעשות את המעבר, בסופו של דבר החלטתי לבדוק. הרי לבדוק את זה לא עולה כסף, ואין שום התחייבות מצידי. ואני רוצה לומר לך שזה שווה בדיקה. הפרסומת של בנק מזרחי טפחות היא בדיוק דוגמה נפלאה כיצד לנצל לטובתך את המאבקים הבלתי פוסקים בין הבנקים על הלקוח. בעת המעבר קיבלתי הטבות בעמלות, שלא האמנתי שהבנק שלי הקודם, אי פעם היה נותן לי. וגם קיבלתי מענק של 1,500 ש''ח לרכישת מוצרים. אל תקל ראש בעמלות שאתה משלם לבנק שלך, לרוב מדובר בהבדל של מאות שקלים, ולעתים אף אלפי שקלים בשנה, תלוי בחשבון שאתה מנהל.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.