כסף מזומן בזמן

כסף מזומן בזמן

0 Comments
-->

לכסף המזומן יש קסם משלו. אני זוכר שכשהייתי ילד, ואבא לקח אותי לקנות מוצרי חשמל או לרכוש עבורי נעליים חדשות, הוא תמיד נהג להשתמש בטריק הזה. כאשר המוכר נקב במחיר המוצר, מיהר אבי לומר את מילות הקסם: "ואיזו הנחה אתה יכול לתת לי, אם אני משלם לך מזומן, ביד?" לא הבנתי איך, אבל תמיד אבא שלי הצליח להשיג הנחות על תנורי אפייה, מקררים, מכונות כביסה, מכשירי טלוויזיה, ונעליים חדשות שרכש עבורי. אם כך מדוע אנשים כל כך אוהבים מזומנים. ראשית התשובה טמונה במילה עצמה, אשר השורש שלה הוא ז.מ.נ. כלומר אנחנו מקבלים כסף שזמין עבורנו, כסף בזמן.
כסף מזומן
בעבר היה המנהג לשלם בצ'קים היה נפוץ מאוד, גם כיום קיים תשלום בצ'קים, אבל אמצעי תשלום זה כבר הרבה פחות פופולרי. בעלי עסק שקיבלו צ'קים סבלו לעתים מכך שלא היה כיסוי להמחאה, בנוסף לכך גם כאשר היה כיסוי, הרי שעל הפקדה של המחאה צריך לשלם עמלה לבנק, כך שמופחת סכום קטן מתוך הסכום הכולל הגדול. כיום כאשר עסקים עובדים באופן מסיבי עם חברות אשראי, ולקוחות נוהגים לשלם בכרטיסי אשראי, הרי שבעל העסק מעביר עמלה באחוז מסוים על כל עסקה וכל רכישה שבוצעה בבית העסק שלו. כך שחלק מהרווחים שלו עובר אל חברת האשראי. בתשלום מזומן אין הוא צריך לתת עמלה לחברות האשראי, וזוהי סיבה נוספת לכך שקיימת נכונות של בעלי עסקים שונים, לתת הנחה בתשלום מזומנים. עבורך כלקוח זוהי דרך טובה להתמקח על המחיר, ולזכות בהנחות על מוצרים שאתה ממילא רוכש.

על נחיצותו של הכסף המזומן אין עוררין. כך לדוגמה, אם יש לך חבר או בן משפחה שנמצא באילת ונתקע בלי כסף, הוא מתקשר אליך ומבקש עזרה, שתעביר אליו דחוף 1500 שקלים. אתה נמצא בעיר ראשון לציון, מהי הדרך הקלה והנוחה ביותר לבצע את ההעברה? דואר ישראל למשל נותן שירות מיוחד להעברת מזומן בארץ בסכום של עד 10,000 שקלים. ראשית, ברר עם החבר/ קרוב משפחה שזקוק לכסף, מהו מספר הת.ז. שלו, וכתוב אותו לפניך. עכשיו אתה יכול להיכנס לכל סניף דואר באזור מגוריך, מצוייד בפנקס ת.ז. שלך, ועם המספר ת.ז. שלו. להפקיד את הכסף בדלפק הדואר, למסור את השם המלא ומספר ת.ז. של מקבל הכסף. ביצעת את ההעברה, עכשיו הוא יכול לקבל את הכסף בסניף דואר באילת. כמובן שעליו להצטייד בפנקס ת.ז. שלו, כדי שאפשר יהיה לאמת את העובדה שהוא המוטב לכסף שהועבר.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.