לעשות כסף מהידע

לעשות כסף מהידע

0 Comments
-->
יש אנשים הטוענים שאין באמת צורך בידע כדי להתעשר, שכל מה שצריך זה רק מזל. כדי לתמוך בטענה שלהם הם נותנים דוגמאות לאנשים שזכו בלוטו / טוטו והתעשרו. מה שהם שוכחים לספר הוא שעל פי מחקרים שנערכו אחוז גבוה מהאנשים שזכו בכסף הגדול באופן זה, תוך שנתיים הפסידו את כולו. חלקם אפילו נכנסו לחובות ומצבם הכלכלי הדרדר והיה קשה יותר מאשר לפני הזכייה.

אני רוצה לספר לך סיפור קצר שמדגים עד כמה הידע חשוב. לפני שנים רבות הוקמה ספינה אדירת ממדים, היתה זו ספינה שכולם התפעלו מיופייה ומגודלה האדיר. הספינה הזאת עשתה חיל והצליחה מאוד. אנשים הגיעו להפלגות, ושילמו ממיטב כספם תמורת הזכות להפליג בה. הבעלים של הספינה היה שבע רצון מאוד, מכיוון שהוא עשה הרבה כסף ותוך פרק זמן קצר מאוד הכפיל את ממונו. הונו הלך ותפח בזכות הספינה המוצלחת. אלא שבאחד הימים המנוע המרכזי של הספינה שבק חיים. לא היה זה סתם מנוע, אלא מנוע בעל עוצמה גדולה מאוד, אשר מלכתחילה הושקעה עבודה של שנה וחצי בבנייתו. בעל הספינה קרא למיטב המוחות. מומחים ומהנדסים הגיעו מכל קצווי האר, וכולם ניסו לעזור ולפתור את הבעיה. הם בדקו במשך ימים שלמים באופן מדוקדק את המנוע, אבל איש לא הצליח אפילו להבין מהיכן נובעת הבעיה. הספינה נותרה מושבתת, ובכל יום חולף הבעלים הפסיד המון כסף.
ידע שווה כסף
עד שלבסוף הגיע אדם זקן, וצנום, שטען שהוא מסוגל לתקן את המנוע של הספינה. צוות הספינה בהתחלה גרש את אותו זקן, שהיה לבוש בבגדים ישנים וקרועים, ונראה כמו נווד. השמועה הגיעה לאוזניו של בעל הספינה שישנו אדם זקן שטוען שהוא מסוגל לתקן את המנוע. משכמעט כבר אפסה התקווה, ציווה על אנשיו, למצוא את האיש ולהביא אותו לספינה. הם מצאו אותו לא רחוק על החוף יושב ובוהה בשמיים. בוא, קראו אליו, תקן את הספינה. הזקן עלה על הסיפון, ניגש אל המנוע הענק, והתבונן בו כמה דקות. לבסוף הוא שלף מכיסו פטיש קטן, והכה בעדינות בנקודה מאוד מסוימת באחד מצידי המנוע. הפלא ופלא, המנוע התעורר לחיים, וחזר לתפקד כרגיל. בעל הספינה היה כה מאושר שסוף כל סוף נמצא הפתרון. הרי הוא זימן את טובי המומחים, ואיש מהם לא הצליח, והנה הזקן הצנום הזה, הנווד הזה, פתר את הבעיה. כמה כסף מגיע לך, שאל בעל הספינה את הזקן?  אני כבר אשלח לך את החשבון, השיב לו הזקן ונעלם.

כעבור שבוע מקבל בעל הספינה מכתב עם חשבון על תיקון מנוע הספינה. החשבון על סך 10,000 $. בעל הספינה שכבר שכח את הכאב של הספינה המושבתת, הקשיח את ליבו. למה כל כך הרבה כסף? הוא אמר ליועצים שלו, הזקן הזה רוצה עשרת אלפים דולר בשביל מכת פטיש אחת קטנה שהוא הכה על המנוע? מייד ציווה לשלוח מכתב חוזר אל הזקן, שבו הוא תובע ממנו להסביר מדוע הוא מבקש כל כך הרבה כסף תמורת מכת הפטיש שלו?

כעבור שבוע מגיע מכתב תשובה מהזקן. 

להלן פירוט החשבון:
1 $ - תמורת מכת הפטיש
9,999$ - תמורת הידע איפה להכות עם הפטיש

אני חושב שהסיפור הזה אומר הכול, ומדגים היטב עד כמה חשוב הידע. להכות בפטיש כל אחד היה יכול, אבל לדעת בדיוק, באיזו נקודה מדויקת להכות, ובאיזו עוצמה, את זה ידע רק אדם אחד. ולכן הידע שלו, שווה הרבה מאוד כסף. ככל שתדע יותר, כך תהיה מסוגל להרוויח יותר כסף.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.