לעשות כסף מהקלדה עיוורת

לעשות כסף מהקלדה עיוורת

0 Comments
-->

איך הקלדה עיוורת יכולה לסייע לך להרוויח כסף? ובכן, ידוע שהרבה מאוד דרכים להרוויח כסף באינטרנט כרוכות בהקלדה. לא תמיד מדובר ישירות בעבודות הקלדה שתמורתן אתה מקבל תשלום, אף שגם זה קיים. כמעט כל דבר שאתה עושה כרוך בהקלדה זו או אחרת. אפילו סופר שכותב ספר, כותב את המילים שכתב לתוך קובץ וורד. אם אתה רוצה לכתוב בלוג, או להקים אתר אינטרנט, כדאי שתדע הקלדה עיוורת. אם אתה רוצה לעסוק בתרגומים כדאי שתדע לכתוב במהירות.
להקליד במהירות
והדרך היחידה לכתוב מהר היא ללמוד את הטכניקה המצוינת הזאת. אני לא יודע איך הייתי חי את חיי העסקיים מבלי לדעת הקלדה עיוורת. ככל שתצבור יותר ניסיון בהקלדה מסוג זה, כך תשתפר ותהיה מסוגל להקליד במהירות מדהימה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא פשוט ללמוד לבצע את זה כמה שיותר מהר. תקדים ללמוד את זה, כך תשלוט במיומנות הזאת טוב יותר. אני חושב שזוהי אחת המיומנויות שהכי כדאי להשקיע בה זמן וכסף. אני עצמי למדתי הכול בכוחות עצמי, וגם אתה יכול לעשות זאת, אני אתן לך בהמשך קישור אל אתר המאפשר שיעורים חינם בהקלדה עיוורת. אני זוכר שישבתי מול המחשב עם תוכנה פשוטה שמסבירה כיצד להניח את הידיים על המקלדת, ותרגולים סיזיפיים שהתחילו בהקלדה של האותיות חית וכף. אך ורק שתי האותיות הללו, כאשר האצבע המורה השמאלית מקלידה את האות כ, והאצבע המורה הימנית מקלידה את האות ח. זה היה השיעור הראשון, ולאט לאט התקדמתי בשיעורים נוספים, כאשר מסבירים לי את האיצבוע הנכון. בהקלדה עיוורת חשוב לדעת להניח את הידיים נכון, במקום הנכון, ולכל מקש של אות יש אצבע שמקלידה אותו. כלומר, יש דרך אחת אחידה שבה מקלידים כולם את האותיות. לאחר תרגול חוזר ונשנה האצבעות זוכרות את האותיות במקשים, כך שאין צורך להתבונן במקלדת בעת ההקלדה. מבצע העבודה פשוט יושב מול המחשב מקיש על המקשים על פי השיטה של כתיבה עיוורת, ומתבונן במילים הנכתבות על גבי המסך שלפניו.

בוא נלמד את העיקרון הבסיסי של הקלדה עיוורת. הדבר הראשון הוא ללמוד את תנוחת המוצא של האצבעות על המקלדת. שים לב שעל גבי המקשים של האותיות ח, כ, יש מעין גבשושית כזאת, שלא קיימת במקשים אחרים. אין זה מקרה, זה סימן מובנה במיוחד לעניין זה. תנוחת המוצא היא שהאצבע המורה של יד ימין מונחת על מקש ח, ואילו אצבע יד שמאל מונחת על מקש כ. הבהונות של שתי הידיים מונחות על המקש הארוך, מקש הרווח. השיטה עובדת כך שתמיד לאצבעות יש מסלול קבוע להקלדת אות מסוימת. אם למשל אתה צריך להקליד את האות א, אז תמיד ההקלדה תתבצע כך שהאצבע המורה של יד שמאל (זאת שמונחת על מקש כ, בתנוחת המוצא) תזנק מעלה לעבר האות א. שים לב שמייד לאחר הקלדת האות א, האצבע תחזור אל נקודת המוצא, כלומר תנוח על האות כ, כמובן מבלי להקיש עליה. אותו הדבר לגבי האות ה – האצבע השמאלית תרד למטה אל מקש ה, תקיש עליו, ותחזור אל נקודת המוצא. כאשר נרצה להקליד את האות ו או האות צ, האצבע המורה של היד הימנית (זאת שנחה בנקודת המוצא על ח), תזנק מעלה אל ו, ותחזור אל נקודת המוצא. כדי להקליד צ, אותה האצבע תרד מטה אל האות צ, ותחזור אל נקודת המוצא. אם הבנת את זה, אז הבנת את העיקרון כולו. דיברנו כאן על תפקידן של שתי האצבעות המורות, יחד עם זאת עליך לדעת שכל האצבעות משתתפות בחגיגה, כל אחת מקבלת אותיות מסוימות. אגב, כדי להקליד רווח בין מילה למילה משתמשים בבוהן (זה לא משנה ימין או שמאל, מה שנוח לך). האצבעות תמיד חוזרות לאותה נקודת מוצא בדיוק, ובסופו של דבר לאחר תרגול רב, הן "זוכרות" את המסלול אל המקש המיועד להן.

אין מדובר בשיטה חדשנית, אלא שיטה ידועה ומוכרת מזה שנים ארוכות עוד לפני שבכלל המציאו את המחשב. בעבר, בתקופה שבה כתבו במכונות כתיבה מכניות, המציאו את השיטה, על מנת לאפשר לקצרניות ומזכירות לעמוד בקצב ההכתבה בעל פה ולהיות מסוגלות לכתוב את מה שנאמר במהירות של דיבור. זוהי אגב גם הסיבה שהאותיות על המקלדת אינן מסודרות על פי סדר האלף בית, אלא במין ערבוביה שנראית על פניו לא מובנת. אבל יש הגיון בסדר את האותיות, והן מסודרות בדיוק לצורך העניין הזה, כדי לאפשר הקלדה עיוורת, וכתיבה מהירה. כל מי שלומד את השיטה הזאת, פשוט לא מבין איך הוא הסתדר לפני שלמד את זה. זה כל כך  מוסיף והופך את כל העניין לקל מהיר ופשוט. בעיקר אם אתם אנשים שכותבים באינטרנט בלוג, או רוצים לעשות כסף דרך האינטרנט, זוהי אחת המיומנויות, אם לא ה...שכדאי שתרכשו לעצמכם. אתר ללימוד הקלדה עיוורת.

כמה עצות חשובות. תהליך הלימוד של כתיבה עיוורת עלול לייאש לפעמים. יש תחושה של אי נוחות לפעמים, ומה לעשות לפעמים זה ממש מעצבן, בעיקר זה קורה בהתחלה. העצה שלי היא שכאשר אתה מרגיש סוג של לחץ פשוט תקום מהמקום, לך לשתות משהו וחזור לעבוד, קח הפסקות לעתים קרובות, כל כמה דקות. דבר שני,  לא פחות חשוב, זה מידת ההתמדה שלך. הרבה מאוד אנשים מתחילים לתרגל את הנושא, ויש להם אתרים בחינם שמספיקים את השירות, הם מתלהבים, אבל די מהר מאבדים את זה בדרך ומפסיקים, וחבל. הם מפסידים מיומנות יוצאת מן הכלל שתלווה אותם ותעזור להם למשך כל החיים. תהיה סבלני, בכל יום תשקיע בין 15 דקות ל 30 דקות בלימוד ובתרגול. לפעמים זה יכול להיות קצת מתסכל, אבל כשתראה איך אתה משתפר זה בהחלט ייתן לך עידוד זריקת מרץ קדימה, להמשיך. מה שלא יהיה, אל תוותר תמשיך ותתרגל, זה ישתלם לך לטווח הארוך.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.