השלמת הכנסה

השלמת הכנסה

0 Comments


לשם מה נחוצה השלמת הכנסה? ובכן, יש כמה אנשים שאני יודע בוודאות שאין הם זקוקים לכך, מכיוון שהם מרוויחים בין חצי מיליון שקלים, למיליון שקלים בחודש. לעומת זאת, אני מכיר גם כמה אנשים שהמשכורת החודשית ממש לא מספיקה להם. בשעה שנדמה שרשימת ההוצאות אינסופית, הרי שאת רשימת ההכנסות אפשר לסכם בשורה אחת, או מקסימום בשתי שורות. אם היינו משרטטים טבלת הוצאות הכנסות היא היתה יכולה להיראות משהו בדומה לזה:

עמודת ההוצאות חודשיות
קניות בסופרמרקט - 1,800 שקלים
חשבון מים – 750 שקלים
חשבון חשמל – 900 שקלים
חשבון טלפון בזק – 250 שקלים
חשבון ספק אינטרנט – 150 שקלים
חשבון סלולארים וניידים – 450 שקלים
חשבון גז – 100 שקלים
הוצאות אחזקת רכב: דלק, ביטוחים, טסט, טיפולים - 1100 שקלים (לחודש)
שכירות / משכנתא - 4,000 שקלים
הוצאות ביגוד והנעלה – 700 שקלים
תשלום ארנונה לעירייה - 500 שקלים
הוצאות תספורת – 300 שקלים
מסעדות לבילוי + ארוחות בעבודה – 1500 שקלים
מתנות לימי הולדת ולאירועים – 300 שקלים
ביטוח חיים וביטוח לדירה – 250 שקלים
הוצאות גן לילדים - 700 שקלים
חוגים לילדים – 400 שקלים
ספרי לימוד, וספרי קריאה – 800 שקלים
סה''כ הוצאות חודשיות  13,330

עמודת ההכנסות חודשיות
משכורת של הבעל - 6,000 שקלים
משכורת של האישה - 7,100 שקלים
סה''כ הכנסות חודשיות - 13,100

להשלים הכנסה
 אגב הוצאות שאינן על בסיס חודשי חולקו ל 12, כך לדוגמה אם אנו משלמים ביטוחים לרכב בסכום של 3600 שקלים בשנה, הרי שזה יוצא 300 שקלים לחודש. מה אנו למדים מטבלה זו? שאם המשכורות של הבעל והאישה אינן מספיק גבוהות כדי לכסות את כל ההוצאות, הרי שהם עלולים להיקלע לבעיה. אנו רואים שעמודת ההוצאות גדושה ומלאה עד אפס מקום ואילו עמודת ההכנסות כמעט ריקה וכוללת אך ורק שתי שורות.

על פי הטבלה אנו רואים שמשפחת כהן בקושי סוגרת את החודש, למעשה בכל חודש חסרים להם עוד 230 שקלים על מנת לעמוד בהוצאות ובתשלומים השוטפים. כך שבכל שנה מצטבר אצלם גרעון של 2,760 שקלים. אך מעבר לכך פתאום קורים דברים לא צפויים, האב במשפחה סובל מכאבי שיניים זמן רב, ובביקור אצל רופא השיניים מתברר שעליו להשקיע סכום של 12,000 שקלים על מנת לטפל במצב. הגרעון של המשפחה גדל עכשיו בעוד 12,000 שקלים. למעשה הם חיים על הקצה, וכל הוצאה פתאומית ולא צפויה מטלטלת אותם. בעיה נוספת היא שהם משלמים ריבית גבוהה מאוד על המינוס בבנק. הם מחליטים לקחת הלוואה, אבל גם הריבית על ההלוואה די גבוהה. לקחת הלוואה במרבית המקרים זוהי עסקה לא משתלמת ללקוח, מכיוון שהוא מחזיר הרבה יותר כסף מאשר הוא לקח.
ללא ספק המשפחה הזאת זקוקה להשלמת הכנסה, מכיוון שההכנסה הנוכחית אינה מספיקה לה. אז מה אפשר לעשות? האישה במשפחה, מכיוון שהיא בעלת תואר באוניברסיטה, התחילה ללמד שיעורים פרטיים באנגלית ובמתמטיקה בשעות הערב, והוסיפה עוד 1200 שקלים לסעיף ההכנסות. הבעל לעומת זאת, פנה לבוס שלו בעבודה וביקש הקצאה של שעות נוספות, הוא הציג את הבעיה שלו בפני הבוס שלו והביע נכונות לקחת על עצמו משימות נוספות בעבודה ולהקדיש עוד 30 שעות נוספות בכל חודש. בקשתו נענתה בחיוב, וכעת, לאחר ניכוי מס, המשכורת שלו גבוה בעוד 1350 שקלים, ממה שהיתה בעבר. אם כך כעת משפחת כהן הגדילה את סעיף ההכנסות בעוד 2,550 שקלים, וההכנסה הכוללת שלהם היא בשיעור של 15,650 שקלים. כך שעכשיו בכל חודש, לאחר כיסוי כל ההוצאות נותרים להם 2,320 שקלים זכות. חלק מהכסף הם חוסכים בתוכנית נושאת ריבית, וחלקו הם משאירים בחשבון העו''ש, ככסף מזומן, לכיסוי הוצאות שוטפות.

 
ללא ספק השלמת הכנסה מהווה פתרון טוב במקרים רבים בהם קיים קושי לסגור את החודש, אבל היא מהווה גם פתרון הולם עבור מי שמתכוון להגיע ליעד כלכלי כלשהו, כמו קניית רכב חדש או חסכון לדירה.

עוד דרכים לעשות כסף


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אין תגובות:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.