להשקיע כסף

להשקיע כסף

0 Comments


להשקיע כסף בבורסה או שאולי להשקיע בנדל''ן, ואולי בכלל כדאי להפנות את המשאבים הכלכליים שלנו להקמת עסק? אלפי ספרים נכתבו אודות שיטות שונות להשקעה, כאשר כל אחד מהם מנסה לפצח את הקוד ולהציג דרכים פרודוקטיביות ומעשיות להצליח במשימה. השאלה הראשונה שצריך לשאול היא האם יש לך כסף פנוי, מי שחי מהיד לפה ולא מצליח להגיע ליתרות פיננסיות, אינו נמצא בעמדה של השקעה, לעומת זאת אנשים שהצליחו לחסוך או לצבור מזומנים, מחפשים את התשואה הגבוהה ביותר שניתן לקבל עבור כספם.

מדוע בכלל להשקיע כסף? התשובה היא שאנו מעוניינים לתת לכסף לעבוד בשבילנו, לגדול לצמוח ולייצר עוד יותר כסף. מה עושים הבנקים? הם לא מוכרים סחורה כמו עסקים אחרים, הם משתמשים בכסף קיים ומגדילים את ערכו. אנשים שרכשו דירות להשקעה לפני 5 או 10 שנים הרוויחו הרבה כסף, למעשה חלקם הרוויחו מאות אלפי שקלים, מהפעולה הזאת של לקנות כשהשוק נמוך, ולמכור עכשיו, כשהשוק בשיא. הבעיה היא שלא לכולם יש כסף לקנות דירות, דירה היא נכס מאוד יקר. אז מה עושה מי שיש לו סכומים קטנים יותר? דרך אחת היא להניח את הכסף בבנק, אבל אז התשואה שלנו לרוב תהיה מאוד נמוכה. בין 0.5 אחוז עד 4 אחוז לשנה, וזה תלוי בגובה הריבית של בנק ישראל. זאת יכולה להיות אופציה טובה למי שלא מוכן לקחת סיכון שום תנאי, ויודע שבקרוב יזדקק לכסף למטרה ספציפית.

בשוק ההון ובמניות אפשר להרוויח הרבה יותר כסף, ולהשיג תשואה מאוד גבוהה, יחד עם זאת קיים מרכיב של סיכון. המומחים ממליצים להשקיע בבורסה לאורך זמן, מדברים על טווח של לפחות 7 שנים. כך שכל הטלטלות והזגזוגים בדרך לא משפיעים על הרווחים. מכיוון שהוכח שלטווח הארוך הבורסה תמיד במגמת עלייה. צריך להבחין בין השקעה בבורסה לבין מסחר בבורסה, מי שסוחר בעצם מבצע פעילות על בסיס יומיומי, קונה מניות ומוכר מניות, ואילו השקעה היא בניית תיק שעובד לאורך זמן, ללא שינויים מרובים בהרכב, בוודאי לא שינויים על בסיס יומיומי. קיימים בתי השקעות המתמחים בכך, ויש להם את הידע והכלים להרכיב תיק השקעות לכל לקוח בהתאם לצרכיו. היתרון הגדול הוא שניתן לקנות כמעט כל דבר באמצעות מכשירים פיננסיים, למשל מתכות יקרות, זהב וכסף, סחורות של גז נפט ודלק, ניתן גם להשקיע בחברות אמריקניות, או אירופיות והכל דרך המכשירים הפיננסיים הללו. עד כמה שאולי זה עלול להישמע מוזר, אבל אם אתם הורים לתינוק וחושבים לפתוח עבורו חשבון להשקעות, הרי שכנראה שההשקעה הטובה ביותר, שתשיג עבורו את התשואה הגדולה ביותר, תהיה בבורסה. מכיוון שעד שהוא יגיע לגיל 21, לא משנה כמה נפילות וירידות יהיו במהלך השנים במניות, הרי ששורה תחתונה לטווח של כ 20 שנים, השווקים יצמחו ומדד המעו''ף יעלה על מה שהוא כיום, וכנראה שיתקבל רווח גדול, וכשימלאו לו 21 ימתין לו סכום כסף נאה.

אם בידך סכומים קטנים, אתה יכול לשקול השקעה בתחום האינטרנט, בשוק האתרים יזמי אינטרנט מציעים אתרים שונים ממגוון נישות למכירה ואפילו להשכרה. כאן באמת אפשר להתחיל בהשקעה בסכומים קטנים החל מ 100 דולר, וצפונה סכומים של אלף דולר, ואפילו 50 אלף שקלים. אתר אינטרנט רווחי מכניס כסף לבעליו על בסיס חודשי. אם אתה חושב על הכיוון הזה, כדאי שתעשה בדיקה מעמיקה, ולאמת כמה כסף באמת מכניס אתר האינטרנט מדי חודש. אם למשל דורשים סכום של 3,500 שקלים בעבור אתר כלשהו, אז תוודא שהאתר מרוויח לפחות 350 שקלים בחודש, כך שתוך שנה תוציא את מחיר ההשקעה, ובחודשים הבאים תתחיל גם להרוויח, והאתר עדיין שלך. בכל שלב אתה יכול בעצמך להציע את האתר למכירה.

אנשים חכמים מקדישים חלק מסכום הכסף הפנוי בידם להשקעה בעצמם. כן, אולי ההשקעה הטובה ביותר שאתה יכול לעשות היא בעצמך, בידע שלך, ובהסמכה שלך, כך למשל אתה יכול ללמוד איך להשקיע בשוק ההון, או שללמוד שיווק באינטרנט.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אין תגובות:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.