להרוויח כסף קל מבלי לעשות כלום

להרוויח כסף קל מבלי לעשות כלום

0 Comments
-->


מרבית האנשים מחפשים להרוויח כסף קל. איך אני יודע? אם תעשו חיפוש בגוגל למונח,  איך לעשות כסף מבלי לעשות כלום. תראו שעוד לפני שסיימתם לכתוב את המשפט גוגל כבר משלים אותו. איך גוגל יודע לנחש מה אתם רוצים לכתוב? על סמך מה שאנשים אחרים לפניכם חיפשו כאשר הקלידו את המונח הזה. האם מסתובבים בעולם הזה אנשים שחושבים שהם יכולים לעשות כסף בלי לעשות כלום?
כסף קל
כדי להבין את זה, אנחנו צריכים קודם כל לברר מזה בכלל כסף. בתקופות קדומות עוד לפני שהמציאו את המטבעות היתה נהוגה שיטת סחר חליפין.  אם מישהו הזדקק ללחם, הוא היה פונה לזה שמגדל חיטה ולוקח ממנה אלומות חיטה. בתמורה לכך היה נותן פרי שהוא מגדל בגנו, או ירקות שגידל בשדה. אנשים החליפו דבר בדבר. מי שהיו ברשותו צאן ובקר, לא היה  חסר לו חלב, אבל היו חסרים לו ביצים. ומי שגידל תרנגולות, לא היו חסרים לו ביצים, אבל היה חסר לו חלב. הלך זה שלא חסר לו חלב, עם כד חלב, אל זה שלא חסר לו ביצים, וביקש ממנו 20 ביצים תמורת כד החלב. וכך שניהם היו מרוצים. מה שהרבה מאוד אנשים לא מבינים הוא שלא הרבה השתנה מאז. זאת אומרת אוהו העולם התקדם מאוד, יש לנו מחשבים וסמארטפונים והשקעות בבורסה. יחד עם זאת העיקרון נותר אותו העיקרון. מה שהשתנה הוא הצורה החיצונית, המעטפת, המטבע העובר לסוחר.
שיטת סחר החליפין היתה מאוד מסורבלת, אך בבסיסה עמד עיקרון בלתי ניתן לערעור. שים לב למונח, סחר חליפין. בוא נתמקד במילה חליפין. כדי לקבל משהו היו נותנים משהו, היו מחליפים. מי שבימנו רוצה כסף קל, מי שבימנו רוצה לעשות כסף מבלי לעשות כלום מפר את העיקרון הזה שבבסיסו מתנהל כל הסחר בעולם מאז ועד עולם.

אז יכול להיות שיהיו אנשים שיגידו, אבל אם אני זוכה בלוטו? ואם אראלה ממפעל הפיס מתקשרת אלי? התשובה היא  שגם ברכישת כרטיס הגרלה, או ברכישת מנוי כלשהו מטעם מפעל הפיס, אתה מבצע סחר חליפין. אתה משלם בעבור הסיכוי (ששואף לאפס) לקבל סכום כסף גדול יותר עבור סכום הכסף שנתת מראש. שים לב שמתבצעת כאן פעולה של לתת כדי לקחת. מי שרוצה לעשות כסף מבלי לעשות כלום, רוצה רק לקחת, מבלי לתת, וזה סותר את עקרונות הכלכלה, מאז ימי קדם ועד ימנו.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.