לחסוך כסף

לחסוך כסף

0 Comments
-->

מדוע זה כל כך חשוב לחסוך כסף?  תחשוב לרגע, נניח שהיה ברשותך סכום של מיליון דולר. סכום גדול מאוד בעבור רוב האנשים. אבל נניח שהיית מקבל ביום בהיר אחד מיליון דולר, מה היה קורה? ראשית, אוטומטית ברגע שסכום כסף זה היה מופקד בחשבונך בבנק היית מצטרף אל רשימת ה 10,000 מיליונרים שיש בארץ. כלומר בהרף עין היית הופך למיליונר. אבל מה קורה לאדם שיש לו סכום של מיליון דולר, ותוך חצי שנה הוא מבזבז  950,000 $.
חשוב לחסוך
אני לא סתם זורק לך מספרים באוויר, הסכומים הללו מבוססים על מקרה אמיתי שקרה בחיים. אדם שירש סכום גדול, ותוך כחצי שנה בזבז כמעט את כולו. מילא אם היה רוכש נכסים, אבל הוא בזבז את הכסף על דברים שאי אפשר אחר כך להפוך אותם לכסף. מה עשה אותו אדם? הוא פשוט לקח את כל החבר'ה שלו לסיבוב מסביב לעולם. הוא היה בטוח שהכסף לעולם לא ייגמר. זה נראה לו סכום כל כך אדיר, שאי אפשר לגמור אותו. הם התגוררו במלונות פאר בכל רחבי העולם, שתו את המשקאות היקרים ביותר, יצאו למסעות קניות וקנו, על חשבונו בגדים ממיטב המעצבים. כשהוא חזר לארץ הוא נדהם לגלות שכל מה שנשאר לו זה בקושי 50,000 $.

אז מה בעצם אני רוצה לומר לך כאן? זה לא משנה כמה תרוויח, אם אתה לא יודע לשמור על הכסף שלך, אם אתה משחרר אותו בקלות, תמצא את עצמך כמו אותו אדם. כל מוצר שאתה רוצה לקנות, חכה שבוע אחד, ואז שאל את עצמך, האם אני באמת זקוק למוצר הזה? זאת לא קמצנות, זוהי צרכנות נבונה. החברות הגדולות והתאגידים העשירים מעודדים אותנו לצרוך עוד ועוד, והם כל הזמן ממציאים מוצרים חדשים שבעבר מעולם לא השתמשנו בהם, והסתדרנו מצוין בלעדיהם. והנה פתאום משכנעים אותנו שאנו לא יכולים לחיות את חיינו בלעדיהם.

אתה חייב להשוות מחירים לגבי כל דבר שאתה צורך. תראה ישנם דברים שאי אפשר להשוות לגביהם מחירים, מכיוון שמדובר במונופול בשוק. כך למשל לגבי החשמל, אתה לא יכול לעבור לחברת חשמל מתחרה אם המחירים של החשמל יקרים מדי, אבל היי, אתה יכול לעבור בין כבלים ללווין ולהפך. אתה יכול להחליף את ספק הסלולאר שלך,  ומה לגבי ספק האינטרנט? כל אלה הם שירותים שהתחרות לגביהם חיה ונושמת, ואפשר להשיג מחירים טובים יותר. תמיד תשאף להשיג מחירים טובים יותר, מחירים זולים יותר, כאשר אתה פותח את הארנק שלך ומשלם. זאת לא בושה, זוהי צרכנות טובה. אתה מבין, כאשר אתה עושה את זה אתה לא רק מועיל לעצמך, אלא אתה תורם לרווחתם של כלל הצרכנים. דמיין לך סיטואציה שהחברות שמספקות לנו את השירותים מעלות את המחירים, ואף אחד לא מתנתק מהם, אף אחד לא מבקש הנחות, הם הרי רק יעלו את המחירים עוד ועוד. אבל ככל שיותר אנשים אומרים שיתנתקו  מהשירות, כי הוא יקר מדי, או לפחות מבקשים הנחה, ולא מתפשרים על המחיר, הרי שבפעם הבאה שהם יחשבו להעלות את המחירים, הם יחשבו פעמיים.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.