עבודה לנוער בקיץ – מדוע זה חשוב?

עבודה לנוער בקיץ – מדוע זה חשוב?

0 Comments

בחודשים יולי אוגוסט, יוצאים יותר ממיליון וחצי תלמידים לחופשה לא קצרה. יש האומרים ארוכה מדי. פרק זמן של חודשיים זוהי בהחלט תקופה לא  מבוטלת, ורבים מוצאים עצמם משועממים, לאחר שבועיים של חופשה. עבור תלמידים שמלאו להם 14 שנים ומעלה, עבודה לנוער בקיץ היא פתרון יוצא מן הכלל.
עבודה לנוער בחופשה

מדוע עבודה לנוער חשובה כל כך? – יש כאלה הטוענים שנוער צריך ללמוד, ואין מקום להעסיק תלמידים בחופשה, לעומת זאת היתרונות לנוער העובד רבים מאוד. התועלת הראשונה ברורה מאליה, נערים ונערות שעובדים מרוויחים כסף. הכנסתם החודשית עשויה להגיע לאלפי שקלים. בכסף הזה הם יכולים לרכוש מוצרים שונים שחלמו לקנות, ולא היה להם תקציב לכך.



בני נוער רבים מעוניינים בפריטי לבוש אופנתיים, ובמותגים יקרים, שלא תמיד יש כסף להורים לממן בעבורם. ההכנסות מפרי עמלם יכולים להיות מופנים למטרה זו. יש כאלה המעוניינים להחליף למכשיר סמארטפון חדש, ויש כאלה שחולמים על חופשה בחו''ל.



מעבר ליתרון הכלכלי, יש כאן היבט חינוכי מאוד חשוב. הוכח על פי מחקרים שונים שנוער שעבד בתקופת החופשה והרוויח כסף בכוחות עצמו, הפך להיות מבוגר שיודע לנהל כסף בצורה טובה יותר. יתרה מזאת,העבודה מעניקה למתבגרים תחושה של עצמאות ויכולת. הם אינם תלויים אך ורק בחסדי ההורים, ובכסף שיקבלו מהם, אלא מסוגלים לייצר אותו בעצמם. הדבר תורם לאמונה בעצמם ולשיפור הדימוי העצמי. כתוצאה מכך מתבגרים אלה מפתחים הערכה עצמית וביטחון עצמי גבוהים החיוניים להמשך הצלחתם בחיים כאנשים בוגרים.



הערכה לכסף – כאשר מישהו משקיע מזמנו וממרצו על מנת להשיג משהו, ולא משנה מה הוא אותו דבר, הרי שהוא מעריך אותו יותר. כאשר בני נוער עובדים בעבור הכסף, הם מתחילים להבין את ערכו. הם מבינים על בשרם, שכדי להרוויח צריך להשקיע זמן ומאמץ. הם מתחילים להבין כיצד פועלים כוחות השוק, והכי חשוב הם עושים את טבילת האש הראשונה שלהם בעולם העבודה של המבוגרים.



זה ממש לא משנה במה תעבדו. בין אם זאת עבודה בדוכן גלידה, או בסניף של מקדונלדס. אם זוהי עבודה משרדית או עבודת ניקיון, הערך שתקבלו מעצם העסקתכם יהיה רב מאוד.




אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.