עושר מדהים

עושר מדהים

0 Comments
עושר היא מילה שמייד מעלה בראשנו מגוון אסוציאציות. אנחנו רואים בעיני רוחנו בתים מפוארים עם חצר גדולה ומטופחת, גינה מדהימה, וברכת שחייה. בגדים אופנתיים ממיטב מעצבי האופנה, בילוי במקומות היוקרתיים והנחשבים ביותר, ובכלל, חיים נוחים ומהנים. יש כאלה שהמילה מעלה בראשם דימוי של מזומנים, זהב יהלומים, וכרטיס אשראי בלתי מוגבל. ויש כאלה המקשרים את המילה לטיסות לחו''ל במחלקה הראשונה ושהייה בסוויטות מפוארות בבתי מלון יוקרתיים. ומה לגבי מכוניות רולס רויס, למבורגיני, וב.מ.וו? אחרי כל זה, לא פלא שמיליוני אנשים חולמים להתעשר. הבעיה היא שברובם רוצים להתעשר כהרף עין, הם היו רוצים לזכות באיזה טוטו/לוטו, ולעשות את הכסף הגדול. אני לא אומר שאף אחד לא זוכה, אבל הסיכויים כל כך נמוכים. למעשה תאורטית אפילו אם אדם לא היה חי בממוצע 70 -80 שנה, אלא 10,000 שנה, ושולח כל ימי חייו את הטפסים הללו, עדיין הסיכוי שלו לזכות היה קטן מאוד. יש לי דודים שכיום הם כבר בני 60, ששלחו ועדיין שולחים את הטפסים הללו מאז שהיו נערים, ומעולם לא זכו.

עושר הוא דרך חיים, גישה ותודעה מחשבתית. מה ההבדל בין אדם עשיר למיליונר? מיליונר הוא אדם שיש לו לפחות מיליון אחד (לא בשקלים, אלא בדולרים). למעשה, כיום מכיוון שכיום שער הדולר כל כך נמוך, אדם שיש ברשותו שסכום של שלושה וחצי מיליון שקלים, כבר יכול לשאת את התואר מיליונר. אדם עשיר מצד שני הוא אדם שבידו הרבה יותר כסף, הוא לא רק מיליונר, אלא הרבה מעבר לזה.

בספרו של וואלאס ד. וואטלס הוא מדבר על כך שאדם צריך לראות בעיני רוחו את עצמו כעשיר, הוא צריך לראות ולהאמין כאילו כבר יש ברשותו את כל הדברים שהוא רוצה שיהיו. סרט הסוד וספר הסוד מבוססים אודות הספר הזה שנכתב ב 1911, והביא עמו עושר של ידע. אני רוצה להגיש לך כאן את שני הפרקים הראשונים של הספר המדהים שכתב וואטלס

הקדמה – מדע העושר
הספר הזה הוא פרגמטי (מעשי) ולא פילוסופיה. מדריך מעשי, אין זה ספר של תיאוריות. זה מכוון לגברים ונשים שזקוקים לכסף, ורוצים קודם כל להתעשר, ולהתפלסף אחר כך. זה עבור אלה שרוצים תוצאות, ומוכנים לאמץ את המסקנות המדעיות כבסיס לפעולה, מבלי לעבור את כל התהליך של איך הוסקו המסקנות הללו. ומכיוון שמדובר במדע מדויק, כל מי שיישם אותו, אינו יכול להיכשל. בכתיבת ספר זה הקרבתי את כל השיקולים האחרים, כדי להגיש לך ספר המוגש בפשטות, כדי שכל אחד יוכל להבין. תוכנית הפעולה מוכתבת ממסקנות הפילוסופיה. הם נבחנו בקפדנות, ועמדו במבחן העליון של ניסוי פרקטי: זה עובד.

בכנות רבה שלך,
וו. ד. וואטאלס


פרק ראשון – הזכות להיות עשיר
לא משנה מה ייאמר בשבחו של העוני, העובדה עומדת בעינה - זה בלתי אפשרי לחיות חיים שלמים ומושלמים, אלא אם כן האדם עשיר. אף אחד לא יכול לצמוח למלוא גדולתו, הן מבחינת כשרון, או פיתוח נשמתו, אלא אם כן יש לו כסף בשפע, מכיוון שכדי לפתח את הנשמה וכדי לפתח כשרון נחוצים לו דברים רבים, והוא אינו יכול להיות הבעלים של הדברים הללו, אלא אם כן יש לו כסף לרכוש אותם.

אדם בעל שכל, נשמה וגוף, על ידי שימוש בדברים, והחברה, כל כך מאורגנת שהאדם חייב שיהיה לו כסף על מנת להיות הבעלים של הדברים הנחוצים לו. לכן, הבסיס לכל התקדמות חייב להיות מדע העושר.

התכלית של כל דבר חי הוא התפתחות ולכל דבר חי יש זכות טבעית לממש את מלוא ההתפתחות שאליה הוא מסוגל להגיע.

זכות האדם לחיים, היא זכותו של האדם שיהיה ברשותו באופן בלתי מוגבל, את כל הדברים, שנחוצים להתקדמותו המנטלית, הרוחנית והפיזית. או במילים אחרות, הזכות שלו להיות עשיר.

בספר זה, אני לא אדבר על עושר במונחים של מספרים. כדי להיות עשיר באמת, אין פירושו להיות מרוצה או שבע רצון ממעט. אף אחד לא צריך להסתפק במועט, אם הוא מסוגל להשתמש וליהנות מיותר. מטרת הטבע היא התקדמות והתפתחות של החיים, ולכל אחד צריך להיות, כל מה שיכול לתרום לעוצמה, לאלגנטיות, ליופי ולעושר החיים. להיות שבעי רצון עם פחות, זה הוא חטא.

האדם שיש לו את כל מה שהוא רוצה כדי לחיות את מלוא פוטנציאל החיים שהוא מסוגל להיות, הוא האדם העשיר, ואף אדם שאין לו מספיק כסף, לא יכול להרשות לעצמו כל מה שהוא רוצה. החיים התקדמו עד כה כל-כך, והפכו להיות כל-כך מסובכים שאפילו האדם הפשוט ביותר נצרך לעושר גדול על מנת לחיות חיים של שלמות. כל אדם באופן טבעי רוצה להיות כל מה שהוא מסוגל להפוך להיות, כלומר, לממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בו. התשוקה הזאת היא תכונה מולדת בטבע האנושי. אין אנו יכולים אלא לרצות להיות כל מה שאנו יכולים להיות. הצלחה בחיים היא להפוך להיות מה שאתה רוצה להיות. ואתה יכול להפוך להיות מה שאתה רוצה, רק על ידי שימוש בדברים. ותוכל לעשות בדברים הללו שימוש רק אם תתעשר, כדי שתוכל לרכוש אותם. לכן, הבנת מדע העושר זה הוא הידע החיוני ביותר מכל ידע אחר הקיים ביקום.

אין שום דבר רע ברצון להיות עשיר. התשוקה לעושר היא למעשה התשוקה לחיים עשירים יותר, מלאים יותר, חיי שפע – והתשוקה הזאת ראויה לשבח. האדם שאינו משתוקק לחיות בשפע גדול יותר, אינו נורמלי, וכך גם האדם שאינו משתוקק שיהיה ברשותו מספיק כסף כדי לרכוש כל מה שהוא רוצה.

ישנם שלושה מניעים לכך שאנו חיים: אנו חיים למען הגוף, אנו חיים למען המוח, אנו חיים למען הנשמה. אף אחד מאלה אינו טוב יותר או קדוש יותר מהאחרים. כולם רצויים באותה המידה, ואף אחד מהשלושה הללו – גוף, מוח ונשמה – לא יכול לחיות באופן מלא, אם אחד מהאחרים ייגדע מחיים מלאים ומביטוי מלא. זה לא נכון ולא אצילי לחיות רק למען הנשמה ולהתעלם מהגוף, וזה שגוי לחיות למען האינטלקט ולהתכחש לגוף או לנשמה.

כולנו מכירים את התוצאות העגומות של מי שחי רק למען הגוף, ומתכחש הן למוח והן לנשמה, ואנו רואים שחיים אמיתיים הם הביטוי השלם שהאדם יכול להעניק באמצעות הגוף, האינטלקט והנשמה. לא משנה מה הוא יאמר, אף אחד לא יכול להיות באמת שמח או שבע רצון, אלא אם כן הגוף שלו חי באופן מלא כל תפקוד וכל פונקציה. ואותו הדבר נכון לגבי המוח שלו והנשמה שלו. בכל מקום שבו יש אפשרות שלא באה לידי ביטוי או תפקוד שאינו מבוצע, ישנה תשוקה לא ממומשת. תשוקה היא אפשרות שמחפשת לבוא לידי ביטוי, או תפקוד שמחפש ביצוע.

אדם לא יכול לחיות באופן מלא בגופו בלי מזון טוב, ביגוד נוח, ומחסה חם, ובלי חופש מעמל מפרך. מנוחה נופש ובילוי גם הם נחוצים לחייו הפיזיים.

אדם לא יכול לחיות באופן מלא ברוחו בלעדי ספרים ופנאי ללמוד אותם, מבלי הזדמנות לטיולים ולהתבוננות, או בלעדי חברה אינטלקטואלית.

כדי לחיות באופן מלא במוח אדם חייב מנוחה ונופש אינטלקטואלי, וחייב להקיף את עצמו בכל האובייקטים של אומנות ויופי שהוא מסוגל להשתמש ולהעריך.

כדי לחיות באופן מלא בנשמה, אדם חייב שתהיה לו אהבה, וביטוי האהבה השלם נמנע על ידי העוני.

פסגת האושר של האדם טמונה בהענקה עבור יקיריו ואהובי נפשו. האהבה מוצאת את ביטויה הטבעי ביותר  והספונטני בנתינה. האינדיבידואל שאין לו דבר לתת לא יכול למלא את מקומו כהורה, אבא או אמא, כאזרח, או כבן אנוש. זה הכל בשימוש בדברים חומריים שאדם מוצא בהם חיים שלמים עבור גופו, לפיתוח האינטלקט שלו, ולפיתוח נשמתו. לכן זה דבר בעל חשיבות עליונה לכל אינדיבידואל להיות עשיר.

זה באופן מושלם נכון ומוצדק שאתה צריך להשתוקק להיות עשיר. אם אתה אדם נורמלי אינך יכול שלא לעשות זאת. זה נכון באופן מושלם שאתה צריך לתת מיטב תשומת הלב שלך למדע העושר, ומכיוון שזהו הלימוד האציל ביותר והנחוץ ביותר מכל תוכניות הלימודים הקיימות. אם תזנח את הלימוד הזה, אתה בוגד בחובתך לעצמך, לאלוהים ולאנושות, מכיוון שאין דבר נעלה יותר שאתה יכול להעניק לאלוהים ולאנושות, מאשר למצות את המקסימום מעצמך.

פרק 2:  קיים מדע כיצד להתעשר
קיים מדע התעשרות, מדע המתווה את הדרך על ההתעשרות. וזהו מדע מדויק, כמו אלגברה או מתמטיקה. ישנם חוקים מסוימים אשר שולטים בתהליך של השגת העושר, וברגע שמישהו לומד ומציית לחוקים אלה, האדם יצליח בביטחון מתמטי. הבעלות על הכסף ועל הרכוש מגיעה כתוצאה מעשיית דברים בדרך מסוימת. ואלה שעושים דברים בדרך מסוימת, יתעשרו. ואלה שאינם עושים את הדברים בדרך מסוימת – לא משנה עד מה הם יעבדו קשה, ולא משנה עד כמה יש להם יכולות והם מסוגלים – יישארו עניים.

זהו חוק הטבע שסיבות דומות תמיד יפיקו תוצאות דומות. (זה מה שתואר אחר כך בספר הסוד כחוק הטבע – דומה מושך דומה), ולכן כל איש ואישה שלומדים לעשות דברים בדרך המסוימת הזאת, ללא ספק, יתעשרו.

את נכונות ואמיתות ההצהרה הזאת ניתן להציג באמצעות העובדות הבאות:
להתעשר זה לא עניין של סביבה, כי אם זה היה כך, כל האנשים בשכונה מסוימת היו הופכים לעשירים. אנשים של עיר אחת היו כולם, עד האחרון שבהם, עשירים, בשעה שהאנשים בערים אחרות היו כולם, ללא יוצא מן הכלל, עניים. כך גם כל התושבים של מדינה אחת היו מלאים בעושר, בשעה שהתושבים במדינה הסמוכה היו כולם שרויים בעוני.

אבל בכל מקום אנו רואים עשירים ועניים חיים זה לצד זה, באותה הסביבה, ולעתים קרובות אף מעורבים באותו משלח יד, באותו המקצוע. כאשר שני אנשים נמצאים באותו האזור ובעסק זהה, והאחד מתעשר כאשר השני נשאר עני, זה מוכיח באופן מוחלט שלהתעשר שזה עניין של אזור. אזורים מסוימים עשויים להיות יותר נוחים מאחרים, אבל כאשר שני אנשים מאותו המקצוע, מאותו העסק, חיים באותה השכונה, והאחד מתעשר ואילו השני נכשל, זה מצביע על כך שזה שהתעשר, עשה את  הדברים בדרך מסוימת.

מעבר לכך, היכולת לעשות דברים בדרך מסוימת אינה תלויה אך ורק בכשרון, מכיוון שאנשים רבים מוכשרים ביותר, נשארו עניים, בשעה שאחרים שהיה להם כשרון מועט, התעשרו.

כאשר אנו חוקרים ולומדים אודות האנשים שהתעשרו, אנו מגלים שהם ממוצעים בכל התחומים, אין להם כשרון רב יותר, או יכולות גדולות יותר מאשר יש לאנשים אחרים. זוהי עובדה שהם לא התעשרו בגלל שהם בעלי כישרונות ויכולות שאין לאחרים, אלא בגלל שמסתבר שהם עשו דברים בדרך מסוימת.

התעשרות אינה תוצאה של חסכון או של קמצנות. אנשים רבים קמצנים נותרו עניים, כאשר אנשים רבים שמבזבזים ומוציאים כספים בגדול, בכל זאת מתעשרים.

הם גם לא מתעשרים עקב עשיית דברים שאחרים נמנעים מלעשות. מכיוון ששני אחרים מאותו תחום עיסוק לרוב עושים כמעט בדיוק את אותם הדברים, והאחד מתעשר, ואילו השני נשאר עני או פושט רגל.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אין תגובות:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.