לעשות כסף מזהב

לעשות כסף מזהב

0 Comments
הזהב נחשב כבר בימי קדם למתכת נדירה ויקרה, וכאשר שלמה המלך בנה את בית המקדש הראשון הוא עשה שימוש רב בזהב. כאשר מתארים אדם עשיר במקרא אומרים שיש לו כסף זהב ורכוש רב. עד ימנו, כאשר אנו שומעים את המילה זהב, מיד הדבר מקושר במוחנו לעושר רב. רבים מאיתנו עונדים תכשיטים העשויים ממתכת אצילה זו, וזוהי מתכת בינלאומית, המכובדת בכל תרבויות העולם. אבל מה הקשר בין עשיית כסף לבין זהב, והאם כל אדם יכול להרוויח כסף ממתכת יקרה זו?
להרוויח מזהב


בשנים האחרונות מחירו של הזהב רק הלך ועלה, ומי שקנה זהב הרוויח בגדול. דווקא בתקופות בהן אין יציבות כלכלית, יש חוסר ודאות, והשווקים לא בטוחים, מתכת יקרה זו, מצליחה לשמור על ערכה, ואף לעלות ולהאמיר עוד ועוד. יחד עם זאת כמובן, שאי אפשר להבטיח שמחיר הזהב רק יעלה בלי סוף.

אז מהי הדרך עבור מי שרוצה להשקיע בזהב? למעשה מדובר בהשקעה בסחורה. ממש כפי שניתן להשקיע בנפט או בנחושת. השיטה היא לרכוש תעודת סל זהב, המגלמת בתוכה את מחירה של המתכת. אין צורך להחזיק פיזית את הזהב בבית, ממש שמי שרוצה להשקיע במט''ח לא חייב להחזיק בביתו שטרות יורו ודולרים, אלא פשוט לרכוש השקעת מט''ח. מי שקונה תעודת סל זהב, למעשה רוכש תעודה המשקיעה במתכת יקרה זו. כאשר הזהב עולה הוא מרוויח כסף, אבל אם חלילה מחיר הזהב יורד, הוא מפסיד. הרווחים וההפסדים הם עדיין רק על הנייר, וניתן לקבוע אם היה הפסד או רווח רק בשעת הפדיון. מה הכוונה? אם רכשתי תעודת סל המגלמת בתוכה זהב, במחיר של 10,000 שקלים, ולאחר חודשיים המחיר ירד ל  8,500 שקלים, אולי נדמה לי שהפסדתי, וזה יהיה נכון אילו אמכור את התעודה, ואפדה את הכסף, אבל מה אם המתנתי ולאחר שנה נוספת המחיר המריא ל 13,500 אלף שקלים? אם אני אפדה בנקודה זו את תעודת הסל, הרי שהרווחתי סכום של 3,500 שקלים. מצד שני אם אמשיך להמתין, גם הרווח הזה עדיין ייחשב על הנייר. אם הבנת את הדברים נכון, אז גם כאן העיקרון הישן והטוב של לקנות במחיר נמוך ולמכור במחיר גבוה הוא שם המשחק. כמו לכל סחורה אחרת גם לזהב יש תנודתיות במחירים. לעתים ההבדלים בין מי שמרוויח מזהב ומי שלא, נעוצים במידת הסבלנות.

אין במאמר זה משום ייעוץ לרכוש תעודת סל זו או אחרת, ויש להיוועץ עם מומחה לפני כל השקעה ספציפית.



אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אין תגובות:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.