שאלות על עסקים, הכנסה נוספת וכסף מכתיבה

שאלות על עסקים, הכנסה נוספת וכסף מכתיבה

0 Comments

שאלות שאתם שאלתם אותי בעניין של עשיית כסף באינטרנט, הכנסה נוספת ועבודה מהבית.

כאן יוסי נפקר, והפעם אנו עם השאלות שלכם הגולשים ב "51 דרכים לעשות כסף"


כותבת רחל:

"תודה רבה.
אבל עדיין לא הבנתי איך מהבלוג שכותבים מרוויחים כסף.
אנשים משלמים כדי לקרוא את מה שאתה כותב?
וגם לא ברור לי איך לפתוח בלוג."

שלום רחל,
שאלת שאלה מעניינת.

ראשית, חשוב להבהיר שמרוויחים כסף מבלוגים. האנשים הספקניים ביותר כבר השתכנעו שזה נכון. מסיבה אחת פשוטה, שזה נכון.

זה אמיתי.

האם כל מי שיש לו בלוג מרוויח? בהחלט לא!

למה?


כי לא כולם מבינים איך לעשות את זה נכון.

בלוג בפני עצמו אינו עסק, אלא פלטפורמה עליה ניתן לבסס עסק מצליח ומרוויח.

מיד אסביר.

שאלת האם אנשים משלמים לי כדי לקרוא את מה שאני כותב?

התשובה שלילית.

הקוראים לא משלמים לי כסף בתמורה לקריאת הפוסטים בבלוג, כפי שהם אינם משלמים לאתר וואלה או מאקו על קריאת התוכן.
אנשים לא משלמים לפייסבוק על השימוש באתר.
אנשים גם לא משלמים לגוגל תמורת השימוש במנוע החיפוש, ובכל זאת גוגל הרוויחו בשנה האחרונה –  יותר מ 16 מיליארד שקלים.

מהיכן מגיע הכסף?

הכסף של אתרי האינטרנט בעיקרו מגיע מפרסומות.
גוגל מרוויח מבעלי עסקים שמפרסמים במנוע החיפוש. המודעות מופיעות בתוצאות החיפוש, באתרים ובלוגים ברחבי הרשת. 


מה לגבי וואלה? תגלשי לאתר וואלה ותספרי כמה מודעות פרסום את מזהה.  וואלה מתפרנס מפרסומות, ומתוכניות שותפים [אפיליאט].

מכיוון ששאלת אותי ספציפית ממה אני מרוויח אשיב לך במלוא גילוי הלב.

חשוב להדגיש שאני מרוויח לא רק מבלוגים, אלא מכתיבת תוכן בכלל.
בלוגים הם חלק מהעניין.

מהיכן מגיעים הרווחים?

מודעות גוגל [גוגל אדסנס].

כתיבת תכנים עבור אתרים אחרים.

מכירת תוכן לחברות קידום אתרים.

תוכניות שותפים [אפיליאט].

שיווק מוצרי מידע משלי [ספרים דיגיטליים, קורסים והדרכות אונליין]


ייעוץ תוכן לעסקים.

עוד כתבה רחל: "גם לא ברור לי איך לפתוח בלוג."

המשפט האחרון ממחיש  מדוע נמכרים קורסים וספרים דיגיטליים במיליוני שקלים בישראל.

אם יש משהו שאני יודע לעשות היטב, הרי שאנשים כמוך המעוניינים לדעת איך לעשות את זה, ישמחו לרכוש ממני קורס בנושא.

לא ברור לך איך לפתוח בלוג. מה אם הייתי אומר לך שיצרתי עבורך הדרכה מקיפה. תוכנית שמלמדת לא רק איך לפתוח בלוג, אלא איך לבחור נישה, איך לכתוב תוכן מהפנט, איך למשוך גולשים ואיך להפוך את זה להכנסות ולרווחים?



הדרכה מקיפה המובילה אותך צעד-אחר-צעד, ומספקת לך כל מה שאת צריכה לדעת על בלוגים בספר הדרכה אחד.

האם היית מעוניינת בספר הזה?

ברור שכן.

אלפי אנשים כמוך היו מעוניינים בכך.

אני מקווה שהצלחתי לפזר את הערפל ולהבהיר מהיכן מגיעים מקורות ההכנסה באינטרנט.

בכל מקרה אם קראת בין השורות כנראה שהבנת שהכל מתחיל בכתיבה וביצירת תוכן.

וידאו חדש חושף את סודות הכתיבה לאינטרנט לצפייה להקליק כאן

[כן, צריך להירשם כדי לצפות, וזה שווה]



"אתם רק כותבים אבל לא אומרים איך אני באמת מרוויח כסף?"
[תגובה מאחד הקוראים]


ראשית, תודה על התגובה. תהליך הלימוד של עשיית כסף באינטרנט, אינו שונה במהותו מעשיית כסף בכל תחום אחר.

יש יתרונות נפלאים ביצירת עסק באינטרנט, אבל זה לא אומר שלא קיים כאן תהליך למידה.

כאשר מישהו מחליט ללמוד מנהל עסקים, עריכת דין או פסיכולוגיה, הוא מתחייב לתהליך לימוד של שנים ארוכות. בסוף התהליך עם קבלת התעודה, עדיין איש לא מבטיח לו עבודה כלשהי.

השאלה כפי שהוצגה מצביעה על רצון להשקיע 10 דקות קריאה, ולעשות הון מיידי.

הלך הרוח של זבנג וגמרנו, עשוי להתאים להדברת נמלים בבית, אבל זה לא מתאים להקמת עסקים. לא בעולם האינטרנט ולא בעולם הישן.

אני מבין את הרצון לקרוא מאמר קצר, ומיד לעשות כסף. אני יודע שחלק מהגולשים שמגיעים לכאן, זה מה שהם מחפשים.

צר לי לאכזב את מי שזוהי השאיפה שלו. הדרך היחידה הבטוחה שאני מכיר לקבל כסף מהר, היא לקחת הלוואה. אבל מי שרוצה להרוויח את הכסף צריך להשקיע בזה.

נכון שהאתר מציג שלל דרכים אפשריות ליצור הכנסות. אבל זהו רק קצה הקרחון. זהו הצעד הראשון.

כל דרך שמוצגת כאן, על מנת להצליח בה נחוצה השקעה. 

צריך להתעמק.

העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לך היא להתמקד בדבר אחד מרכזי, ולהיות בו מעולה.


לפני 10 שנים בחרתי בכתיבה לעולם הדיגיטלי. החלטתי לא להשאיר אבן לא הפוכה, לא לנוח, עד שאהפוך למומחה ליצירת תוכן.

הכנתי עבורך ספר מתנה
11 טעויות קריטיות שעושים כותבים חובבנים

להקליק על הספר, להורדה




חטוף את זה כאן

אין לי זמן לעשות כסף [שאלה ששלח לי קורא]


האם אתה רוצה לחולל שינוי בחייך, אבל בטוח שאין לך זמן? אתה צודק. אבל זה לא מה שאתה חושב.

זה תמיד מדהים אותי. כשאני משוחח עם אנשים שלהוטים לשנות את חייהם, יש האומרים לי שהם רוצים לעשות שינוי באחד הימים. לא עכשיו, כי כעת זה לא זמן טוב. עכשיו אין להם זמן.

הם בדיוק עם תינוק חדש/ בדיוק באמצע לימודים/עבודה חדשה/חברה חדשה/בדיוק באמצע קריאת רומן חדש/צפייה בסדרה כלשהי.... הרשימה אינסופית.

מי שאומר שבאחד הימים הוא יקום ויעשה משהו, לעולם לא יגשים את שאיפותיו, ולעולם לא יתקדם בחייו על הפני האדמה. הרי תמיד יהיה איזה משהו שימנע בעדו לעשות את זה.

אני שונא להיות זה שמפעיל את פעמון האזעקה האדום, אבל בינינו מישהו צריך לעשות את זה בשבילך.

האם אתה מחכה שכל התנאים יהיו מושלמים כדי שתצא לדרך ותשפר את חייך?

זוהי גישה מסוכנת.

זה כמו אדם שצריך להגיע מחיפה לתל אביב, והוא מחכה שכל הרמזורים בדרך יהיו בצבע ירוק, כדי שיצא לדרך.

אם אתה חושב שאין לך זמן, כדאי שתתבונן באנשים שעשו את זה.

כדאי שתזכור שבאנו לכאן, לכדור הארץ הזה, לשבעה עשורים, אולי שמונה עשורים. יש כאלה שחיים תשעה עשורים. אבל אני אף פעם לא ראיתי בן אדם בן 90 שפתאום מחליט: "עכשיו אני רוצה להתעשר. עכשיו אני רוצה לעשות שינוי בחיים שלי."

החיים קצרים. אין זמן מיותר. צריך לפעול מהר, פן נאחר. דקה שעוברת, לא חוזרת.

האם אתה אכן רוצה להגשים את שאיפותיך, או שאתה רק נהנה מלהשתעשע ברעיון להגשים את חלומותיך?

אל תחיה חיים של חרטה. מרבית הדברים שאני מתחרט עליהם בחיים, הם דברים שנמנעתי לעשות.

אתה יכול לרבוץ לך בביצה כמו תנין זקן, ולחכות שיקרה משהו. ומצד שני אתה יכול לעשות משהו בעניין.

להתפתח, לגדול ולהתקדם.

אני מתנצל אם אני נשמע קצת בוטה. אבל החיים שם בחוץ, בעולם העסקים, זה לא משחק ילדים. אני לא רוצה להשלות אף אחד.

שאל את עצמך, במה אני הכי טוב? ועשה יותר ויותר מהדבר הזה. שכלל את המיומנות האחת שבה אתה טוב. שפר אותה, תשחיז ותלטש אותה.

נפץ את הסטטוס קוו.

בחר לך הרגל אחד, והיצמד אליו. בצע אותו באדיקות ברזל. עשה אותו בכל יום, מבלי לשבור את השרשרת.

לדוגמה

לכתוב. אמץ הרגל לכתוב בכל יום.

יש אנשים שקובעים לעצמם מכסה של 1,000 מילים ביום. הם יוצאים מגדרם כדי לעמוד ביעד. אני עובד בצורה קצת שונה. אני כותב בכל יום (ייסדתי את ההרגל) אבל אין לי מכסת מילים.

יהיו ימים שאכתוב 300 מילים, יהיו ימים של 400 או 500. יש גם ימים של 70 מילים. זה בסדר גמור. מבחינתי זה לא משנה כמה מילים כתבתי כל עוד אני מקיים את ההרגל לכתוב בכל יום.

לא שובר את השרשרת.

הסופר הצרפתי, אונורה דה בלזאק קיבל תשלום לפי מספר מילים, לכן הספרים שלו היו עמוסים בתיאורי רקע ארוכים, ומפורטים יתר על המידה.

בלזק היה יכול להרשות לעצמו מכיוון שכבר נחשב לסופר מוכשר, ורק חיכו למוצא קולמוסו.

זה התאים לתקופה בה חי, המאה ה-19.

בימנו קצב החיים מהיר. אנשים רוצים את המידע כאן ועכשיו. הם רוצים את המידע במהירות, והם רוצים את המידע קל להבנה וקל לעיכול.

מהות הכתיבה היא דיוק, ואם אפשר להעביר את המסר במספר מילים או בכמה משפטים, זה תמיד עדיף על תלי תילים של מילים.

אם קריירת כתיבה לעולם האינטרנט מעניינת אותך, ואתה להוט ללמוד איך לכתוב היטב, ללא הרף וללא מאמץ, כדאי שתצפה בסרטון מיוחד שהכנתי עבורך

כרגע זה עדיין חינם.






אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אין תגובות:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.