איך לבנות את האימפריה הווירטואלית שלך: ליצור עסק שמושך כסף ללא הרף מהאינטרנט

איך לבנות את האימפריה הווירטואלית שלך: ליצור עסק שמושך כסף ללא הרף מהאינטרנט

0 Comments


הנה הדרך להקים את האימפריה הוירטואלית שלך.
תחשוב במונחים של אתר + מוצר.
חייב להיות קשר ישיר בין האתר למוצר.
כאשר אני אומר אתר, זה יכול להיות גם בלוג.
הנה דוגמה
נניח שאתה חובב יין.


הקמת בלוג שנקרא יינות ישראליים. פרסמת באתר מאמרים אודות יינות המיוצרים בארץ. יצרת ספר דיגיטלי שנקרא " איך להכין יין מצוין בבית"
אנשים המתעניינים ביין ישראלי, יגיעו לבלוג שלך מחיפושים אורגניים בגוגל, ואחוז מסוים יתעניין ברכישת הספר שמלמד כיצד להכין יין בבית.
בום, יש לך מקור הכנסה נוסף.


עוד דוגמה
הקמת בלוג שנקרא "הורים לילדים"

הורים וילדים


הבלוג כולל מאמרים בנושא וסיפורים אמיתיים מתוך הניסיון האישי שלך בגידול ילדים.


אתה מוכר דרך הבלוג ספר דיגיטלי שנקרא
"21 עצות מועילות להורה המתחיל"
איך לגדל ילדים בקלות.


חלק מההורים הטריים שימצאו את הבלוג שלך, יגלו עניין בספר שאתה מציע בתשלום. והנה לך מקור להכנסה פסיבית.
המוצר בדרך כלל יהיה קובץ PDF מסודר, שערוך היטב. זוהי הרחבה של הבלוג. התוכן בתשלום חייב להיות איכותי, ומהמעלה הראשונה.
הוכח שאנשים לא רוכשים בפעם הראשונה שהם רואים את ההצעה. מומחי השיווק מצאו שהדרך היעילה ביותר להגביר מכירות היא לבנות רשימת תפוצה.

הרעיון הוא שהרשימה ממוקדת לקהל שמתעניין בנושא ספציפי.
נחזור לרגע לדוגמה.


דמיין לרגע לעצמך שבבעלותך בלוג "יינות ישראליים"
כתבת ספר דיגיטלי שנקרא"איך להכין יין מצויין בבית" שאותו אתה מוכר ב 97 שקלים, דרך הבלוג.


אחוז מסוים מכלל הגולשים ירכשו את הספר הדיגיטלי. אבל בוא נסתכל על התמונה הגדולה. גולשים שמצאו את הבלוג הזה, הגיעו מחיפושים בגוגל.  יהיו כאלה שיגיעו פעם אחת ולעולם לא יחזרו. לאו דווקא בגלל שהבלוג לא טוב, אלא בגלל שיש המון אתרים ובלוגים אחרים בדיוק באותו הנושא.

הם קראו מאמר בבלוג שלך, ועברו לאתר אחר. הם כבר לא זוכרים איפה בדיוק הם גלשו, ואיפה קראו מה.

עכשיו דמיין לעצמך שיש לך כלי שמאפשר לך, להזכיר לגולשים שביקרו בעבר בבלוג שלך, לחזור ולבקר בו שוב. יתרה מזאת, הכלי הזה מאפשר לך לספר להם על הספר הדיגיטלי, ולהציע להם בזמנים שונים, לרכוש אותו.

השיטה להגדיל את היקף המכירות ולשמור על קהל קוראים, היא ליצור רשימת תפוצה. זה מאפשר לך לשלוח הודעות באימייל לגולשים, ולשמור איתם על קשר לאורך שנים.

לעתים לקוחות שוקלים לרכוש ממך משהו, אבל כרגע זה לא הזמן המתאים להם. כאשר אתה שומר איתם על קשר, באמצעות דיוורים, הסיכויים לקנייה גדל משמעותית.

נעשה חשבון קצר, לגבי רשימת תפוצה של 1000 מנויים.
אם 10 אחוז מכלל הרשימה, יינקטו בפעולה, ויירכשו את הספר, אתה תימכור 100 עותקים.
וזה אומר, הכנסות בשיעור של 9,700 שקלים.

אבל זהו רק קצה הקרחון.
ישנן דרכים נוספות להגדיל את הרווחים. עושים את זה על ידי הוספת ערוצי הכנסה.

למשל,
אתה נרשם לתוכנית שותפים של אתר שמוכר מארזי יין. לקראת ראש השנה ולקראת חג הפסח אתה שולח אימייל ל 1,000 המנויים ברשימה שלך.

הפעם אתה מציע להם לרכוש מתנה לחברים או בני משפחה, מארז יין מהודר.
אתה מצרף את לינק השותפים שלך, להזמנת המתנות. כאשר מישהו מזמין את מארז היין מהלינק הזה, אתה מקבל סכום כסף.

אם 100 אנשים מתוך הרשימה יזמינו דרכך, תרוויח עוד 1,500 שקלים. לא בשמיים, אבל גם לא רע בעבור שליחת אימייל אחד.

האם אתה מתחיל להבין את העוצמה של רשימות התפוצה?

זה כאילו שיש לך בחצר הבית מכרה זהב, ובכל פעם שחסר לך קצת כסף, אתה נוטל  את חפירה, חופר קצת, וכורה לך קצת  זהב.

חזור על התהליך הזה שוב ושוב, וצור רשימות תפוצה בנושאים שונים. אתה עכשיו כבר מבין, שאחת המטרות שלך צריכה להיות לבנות רשימת תפוצה של מאות אנשים, ורצוי לשאוף להגיע ל 1000.

וכך אתה יכול לעשות בכל מיני נישות וכל מיני נושאים רבים ושונים....עשה רשימה של 10 -20 מגזינים שמעניינים אותך.

בכל רבעון תעלה לפחות אתר חדש לרשת, כך שבכל שנה יתווספו לפחות  4 אתרים חדשים.

אין שאיפה ליצור כמות של 50 בלוגים, אבל 20 בלוגים זה יכול להיות די טוב, וניתן לשליטה.

המטרה האולטימטיבית שלך היא ליצור 10 בלוגים, שכל אחד מהם מסוגל לייצר בממוצע לפחות 1$ ביום. בלוגים שלאורך זמן לא עומדים ביעד הזה, צריכים להיזנח, ולא צריך להמשיך להשקיע בהם, אלא להפנות את המאמצים לעבר בלוגים חדשים.

הדרך הנכונה היא להתמחות בנישה אחת ספציפית. וזה לא משנה מהי הנישה. בין אם זה סוסי מרוץ, כלבים דלמטיים או משחק שחמט.
בחר לך תחום הקרוב לליבך, תחום שמעניין אותך, התעמק בו. קרא ספרים בנושא, מאמרים באינטרנט, לך לסיפרייה חפש חומר רלוונטי. 

כדי לקבל רעיונות לתחומים ונושאים לאתרים, גלוש לאתר אמזון.קום, והיכנס לאחת הקטגוריות.  תתחיל לחפור בתוך הקטגוריות, כדי להגיע לנישות, תתי-נושאים. מצא קטגוריית-משנה שמעניינת אותך, ורשום את כל התתי-נושאים שקשורים לקטגוריה הזאת.


זהו הגרעין של המודל העסקי.

השלב הבא הוא לאתר את מילות המפתח וביטויי המפתח הקשורים לנושא אודותיו אתה מתכוון להקים אתר/ בלוג. אני מעדיף להתמקד בביטויים שהיקף החיפוש החודשי בהם הוא 300 ומעלה.
להצלחתך
יוסי נפקר





אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אין תגובות:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.