איך חוסכים כסף – השיטה המנצחת

איך חוסכים כסף – השיטה המנצחת

0 Comments
חלקו בידע שתפו בפייסבוק וטוויטר


חיסכון בכסף
איך חוסכים כסף? מהי השיטה המנצחת לחיסכון? ובכן, קיימות כמה אופציות להשקיע את הכסף בשווקים הפיננסים, החל מתוכניות חיסכון שונות בבנק, לטווח קצר ולטווח ארוך. תוכניות הצמודות למדד המחירים לצרכן, תוכניות המציעות אחוזי ריבית כאלה ואחרים בהתאם למצב המשק.


חוסכים כסף
מצד שני קיימות חברות פיננסיות המציעות להשקיע את הכסף בתיק השקעות שנתפר ומותאם במיוחד לכל לקוח על פי צרכיו. תיקי השקעות אלה בדרך כלל מורכבים מכמה מכשירים פיננסיים סולידיים יותר וסולידיים פחות. הם כוללים מרכיב מנייתי, שמגלם בתוכו סיכון מסוים, אך גם סיכוי לרווחים גדולים.

זה לא סוד שאנשים רבים התעשרו לא רק ממסחר בבורסה, אלא גם מהשקעה בבורסה. אם עושים את זה נכון וחכם, אז בסופו של דבר בשורה תחתונה ניתן להרוויח יפה. חלק מההכנסה הפסיבית שלי מגיעה מהשקעה בתיק השקעות שכולל אחוז מסוים של מרכיב מנייתי, ומרכיבים אחרים סולידיים יותר כמו השקעה בשקל, ומדד המחירים לצרכן. אבל זהו התחום של המומחים להשקעות לבנות עבורך את התיק המתאים לך, שישיג עבורך את התשואה הגבוהה ביותר.


אלא שמעבר לכך, לא משנה היכן תחליט להשקיע את כספך עליך לבנות מערכת כזאת שתאפשר לך לחסוך כסף. אנשים אומרים שיש להם כל כך הרבה הוצאות שאין להם מושג מהיכן ישיגו כסף להשקעה. הם אומרים שעד שלא יצליחו להרוויח יותר כסף, עד שלא יהיו להם עוד מקורות הכנסה, הם לא רואים כיצד הם יגיעו למצב שיחסכו כסף. התשובה שאני עונה להם היא כמעט תמיד אותה התשובה. ראשית, אני אומר להם שזה חשוב מאוד להיכנס לתהליך של חיסכון כבר מעכשיו, ולא להמתין אף לא רגע אחד. כל רגע שאתה מחכה, כל רגע שאתה דוחה, אתה בעצם מפסיד כסף. 

והנה הדבר השני שאני אומר להם. כאשר ההכנסות גדלות, כך גם ההוצאות גדלות. ולמה אני מתכוון באמירה הזאת? תן לי להסביר. הרבה אנשים אומרים שהם יחסכו רק כאשר הם ירוויחו יותר. וכבר ראיתי בימי חיי איך אנשים שהצליחו להגדיל את ההכנסות שלהם באלפי שקלים, בסיטואציה החדשה שבה היה להם הרבה יותר כסף בכל חודש, הם שוב אמרו שאין להם כסף לחסוך או להשקיע. ואתה יודע למה? מכיוון שברגע שהיה להם יותר כסף, הם פשוט הוציאו יותר. הם הזדרזו לבזבז את הכסף, קנו יותר בגדים, (למרות שהארון שלהם כבר מפוצץ בבגדים) יצאו יותר לבלות, קנו את המכונית החדשה ההיא (למרות שכבר יש להם מכונית די טובה), מסך פלסמה חדש וגדול יותר (ויש להם כבר פלסמה בבית) החליפו למכשיר נייד משוכלל יותר, (אפילו שכבר היה להם נייד די טוב). אתה מבין את הבעיה? ההוצאות שלהם גדלו ביחס ישר להכנסות.

אז מהי הדרך הנכונה לחסוך? אני אתן לך כאן נוסחה פשוטה אבל מתוחכמת להדהים, שתבטיח שתמיד תחסוך, גם בתקופות שאתה מרוויח פחות, וגם בתקופות שאתה מרוויח יותר. הרעיון לקוח מתוך הספר האיש העשיר ביותר מבבל, ואנשים מכל רחבי העולם מאמצים את הרעיון הזה בחום. מדוע? כי זה פשוט עובד כמו קסם. והרעיון הזה אומר, תחסוך 10 אחוז מכל הכנסה שיש לך. אתה מבין, כאשר אתה שם בצד עשרה אחוזים מכל הכנסה, הרי שאין לך בררה אלא לחיות מה 90%. 

צייץ ב Twitter
Tweet: זה עובד כמו קסם -  תחסוך 10 אחוז מכל הכנסה שיש לך. 

http://makekessef.blogspot.co.il/2011/06/blog-post_24.html

למעשה אתה אפילו לא חושב על זה, באופן אוטומטי אתה מכוונן את חייך הפינססיים על פי התקציב הזה. איך עושים את זה? קודם בדוק מהי ההכנסה החודשית שלך. לדוגמה אם אתה מרוויח במקום עבודתך כשכיר 8,500 שקלים נטו, הרי שעליך לחסוך 850 שקלים בכל חודש. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה, היא לגשת לבנק ולבקש שבתאריך מסוים בחודש, תתבצע הפקדה בסכום של שמונה מאות וחמישים שקלים לחשבון חסכון נפרד, נושא ריבית. כך באופן אוטומטי פעם בחודש, אתה חוסך עשרה אחוזים מההכנסה שלך, ואתה אפילו לא צריך לחשוב על זה, כי זה מתבצע ללא כל התערבות נוספת מצידך, בנוסח של טייס אוטומטי. אם יש לך תיק השקעות, הרי שאתה מפנה את הכסף הזה בהתאם, אתה נותן הוראה שהכסף יופנה אל תיק ההשקעות שלך. השיטה הזאת עובדת עבורי מעולה.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.