האם הכסף שלך חרוץ או עצל

האם הכסף שלך חרוץ או עצל

0 Comments
אחד הדברים שלמדתי ברבות השנים הוא שכאשר הכסף שלי שוכב בבנק, אז הוא גם שוכב לישון. אני לא אומר שכסף בתוכנית חסכון בבנק זה דבר לא טוב. לאנשים מסויימים זה פתרון, די סביר, אף על פי שלרוב אין בזה הרבה תשואה. אם אתה מעוניין לתת לכסף לעבוד בשבילך באופן פעיל, אתה זקוק לתיק השקעות טוב. מה עושה בשבילך תיק השקעות טוב? אני אומר לך מה זה עשה בשבילי. במשך שנים נהגתי לשים את הכסף שלי בבנק בתוכניות חסכון כאלה ואחרות. הכסף כמעט שלא צמח, ולא עשה כסף, לא הרגשתי שמשהו קורה עם הכסף.

 לעשות כסף מהכסף
מתי הדברים התחילו להשתנות? השינוי התחולל כאשר השקעתי את הכסף בתיק השקעות טוב. פתאום תוך פרק זמן קצר גיליתי שהכסף יכול לעבוד עבורי, ולהכניס לי תשואות גבוהות בפרקי זמן קצרים. היתה אפילו תקופה שראיתי את הכסף צומח ברמות של כמעט חצי מהמשכורת החודשית שלי במקום העבודה הקבוע שלי. כמובן שזה לא היה בכל חודש. ראיתי תקופות יותר חזקות ותקופות פחות חזקות, אבל בסיכומו של דבר – ראיתי איך הכסף גדל וצומח, צובר תשואה, וריבית, ועל הסכום החדש והגדול יותר, מתווספת ריבית נוספת אפילו עוד יותר גבוהה.


אז אם אתה טיפוס שלא מוכן לקחת סיכונים, אתה מוזמן להשאיר את הכסף שלך בבנק, אבל אם אתה מעוניין למנף את ההשקעות שלך – שווה לך לשקול תיק השקעות טוב. כמו שכבר נאמר, אין סיכון, אין סיכוי. ובחיים לפעמים לוקחים סיכונים שקולים ומחושבים כדי להגיע להישגים ולהרוויח בגדול.


שנים לא הבנתי מה כל כך חשוב לבנקים שהכסף שלי יהיה דווקא אצלם, דווקא בתוכניות החסכון שלהם, ולא של המתחרה. שוב ושוב שאלתי את עצמי מדוע הבנקים רוצים את הכסף שלי אצלם?מה יוצא להם מזה? ואז הבנתי בדיוק, הבנקים משתמשים בכסף שלי, וממנפים את הכסף, הם נותנים לכסף שלי לעבוד בשבילם, ועושים כסף מזה. הם נותנים לי 1% תשואה בשנה. בדיוק את אותו הכסף הם משקיעים בתיק השקעות יפה ומרוויחים נאמר 25% בשנה. אז הם הרוויחו 25% ונתנו לי 1%, כלומר הם הרוויחו מהכסף שלי 24% תשואה. כך שאם השקעתי מאה אלף ש''ח, הם הרוויחו על הכסף שלי 24 אלף ש''ח ונתנו לי אלף ש''ח ריבית. עסקה לא רעה (עבור הבנק, לא עבורי). דרך אגב תנסו לקחת הלוואה מהבנק ותציעו לו את ה 1% שהוא נותן לכם, האם הוא יסכים לקבל את זה? (האם אני שומע צחוק גדול ברקע?)

נהל את השקעותיך בתבונה

אין מאמר זה מחליף ייעוץ של יועץ השקעות ואין באמור לעיל משום המלצה להשקעה כלשהי


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.