איך להגן על עצמך מפני גניבות מכרטיס האשראי?

איך להגן על עצמך מפני גניבות מכרטיס האשראי?

0 Comments
אני מוכרח לומר ששנים רבות נמנעתי מלהחזיק כרטיס אשראי. כמובן שבמציאות של השנים האחרונות לא יכולתי להמשיך לנהל את חיי הפיננסיים בלעדיו. אחרי הכול מי יכול לחיות בעולם המודרני ללא כרטיס אשראי, כך שלבסוף נכנעתי לפלסטיק האלקטרוני.

החיים הקלים באשראי
יש יתרונות באחזקת כרטיס אשראי. זה מאפשר לך לבצע תשלומים אוטומטיים מבלי לחכות בתור. אני ממליץ מאוד למשל לפרוע את תשלום החשמל באתר המאובטח של חברת החשמל, ולחסוך את העמידה בתור בסניף הדואר. חשבונות כבלים, אינטרנט, בזק וניידים אני משלם אוטומטית דרך כרטיס האשראי, וזה די נוח. מכיוון שהתשלומים מתבצעים מעצמם, ללא התערבותי. אני בכלל יכול להיות בחו''ל או בטיול אחר. אני לא צריך לחשוש לאחר במועד התשלום. הכרטיס הזה הופך את חיי לקלים יותר.




סיכונים אפשריים
עד כמה שזה טוב ומקל על חיינו, אי אפשר להתעלם מתופעת גניבת כרטיסי אשראי, וחיובים מפתיעים, לא צפויים ובלתי נעימים. כאשר אתה מוסר את כרטיס האשראי שלך למלצר במסעדה, בתחנת הדלק למתדלק, או למוכר בפיצוצייה, תמיד קיים סיכון תיאורטי שמישהו ישכפל את הנתונים של הפס המגנטי, וייצר כרטיס אשראי נוסף מזויף. יש אנשים שפורצים לאתרים ומצליחים להשיג את פרטי הכרטיס, ולא מהססים לעשות בו שימוש. אף על פי שיש ביטוח, ושברוב המקרים חברות האשראי נוטות להחזיר את הכסף, הרי שזה מאוד לא נעים לגלות שמישהו עשה שימוש בכרטיס האשראי שלך, וביצע רכישות על חשבון הכרטיס שלך.




הגנה מפני חיובים לא רצויים
הדרך שלי היא בכל חודש לאשר את העסקאות שבוצעו בחודש הקודם. אני עושה שימוש בכרטיס אקטיב, שמאפשר לי לבדוק את החשבונות בטרם הגביה. זה אומר שהם לא מחייבים אותי עד שאאשר את הכול. אני עובר על העסקאות, ובודק אם זה נראה לי מוכר והגיוני. אם ישנה שורה חשודה, אני עושה בדיקה, אם זה משהו שאכן הזמנתי ושכחתי, או שמא מישהו זר פלש לחשבון שלי. היתרון הגדול הוא שזה מאלץ לאותי לבדוק, כי אני חייב לאשר את זה. מה קורה אם מישהו זר אכן ביצע עסקה בכרטיס האשראי שלי? אני מרים טלפון לחברת האשראי ושואל לפשר השורה הלא מוכרת, ואם זה אכן משהו שלא אני עצמי ביצעתי, החברה מזכה אותי בסכום זה, ומנפיקה עבורי כרטיס חדש.




משיכה בכספומט

אני מניח שאם יש לך כרטיס אשראי, מדי פעם אתה ניגש לכספומט על מנת למשוך מזומנים. היזהר, קרו מקרים שבהם הותקנו בשפתי הכספומט קוראים מגנטיים שאפשרו לעבריינים לשכפל את הפס המגנטי. אני ממליץ למשוך מזומנים אך ורק מכספומטים של בנקים, ולא מכל מיני כספומטים הפזורים בפיצוציות ומקומות אחרים. בנוסף לכך, כדאי למשוך בשעות הפעילות של הסניף, כלומר כאשר הסניף פתוח, ויש שומר בכניסה. לאחר ששמרת על שני כללים הללו, עשה לך חוק, בכל פעם שאתה מקיש את המספר הסודי, הסתר בכף ידך השנייה את המקלדת  מדוע? היו כבר מקרים, שהותקנו מצלמות, אשר תיעדו את המספר הסודי. 


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.