להתעשר

להתעשר

0 Comments
מהי הנוסחה להתעשר, והאם יש בכלל נוסחה שכזאת? בספרו המצויין של נפוליאון היל, Think And Grow Rich, המסקנות הן שעל מנת להיות עשיר עלינו קודם כל לחשוב כעשירים. אבל רבים שואלים את עצמם מה זאת אומרת לחשוב כמו עשיר. העושר נוצר כבר בתוך המחשבה, באופן שבו אנו חושבים ומרגישים.

זה מדהים לראות כמה ספרים נכתבו אודות עושר. לאחרונה באמריקה, הפכו מאוד פופולריים ספרים שמלמדים נשים כיצד להתחתן עם איש עשיר. ישנו ספר שנקרא איך להינשא לאיש ולכסף, וספר אחר שהכותרת שלו היא, איך להינשא לעשיר. אני באופן אישי לא מאמין בנישואין למען הכסף, ואפילו אם מדובר בהרבה מאוד ממנו. לשיטתי, נישואין צריכים להיות מושתתים על אהבה. אז איך בכל זאת אפשר לשפר את מצבנו הפיננסי, ולהתקדם לכיוון של עושר?
להיות עשיר
כמה דברים שכדאי להתחיל לעשות כבר עכשיו. הראשון הוא ללמוד אודות ניהול תקציב, וניהול פיננסי. להתחיל לחסוך כסף, לפחות עשרה אחוזים מהנטו החודשי, ורצוי 20 אחוז. יש כאלה החוסכים 30 אחוזים ויותר. לזהות להיכן הכסף שלנו הולך, ולצמצם בהוצאות. לחפש דרכים להגדיל את ההכנסות. את הכסף הנוסף שמרוויחים מהכנסה נוספת, להשקיע בתוכנית חסכון נושאת ריבית, או בתיק השקעות אשר נתפר במיוחד עבורכם  יחד עם יועץ השקעות מקצועי. אחת הדרכים להרוויח יותר מהכסף שלכם היא להתמקח בבנקים על אחוז הריבית. בשעה שהריבית נקבעת על פי שיעור הריבית שקובע נגיד בנק ישראל, הרי שיש מקום לבקש תוספת ריבית על החסכונות שלכם. אם אתם רואים שהשוק הולך לקראת עליית ריבית, אל תשקיעו את הכסף לטווח ארוך, נסו לקבל את הריבית המקסימלית לפרק זמן של שלושה חודשים. במהלך שלושת החודשים הללו, אם הריבית תעלה, תוכלו בהפקדה הבאה לקבל ריבית גדולה יותר.

זה אחד הסודות של העשירים, העשירים חוסכים כסף, העשירים משקיעים כסף, ויוצרים יותר ויותר מזומנים עבורם.  כאשר מדובר בהשקעות בבורסה, אתה לא יכול לתזמן את השוק. הרבה מאוד אנשים רוצים להיכנס לבורסה בשפל ולצאת ממנה בשיא. נכון, מי שמצליח לעשות את זה, עשוי להרוויח הרבה, אבל הרבה מאוד כסף. מצד שני השווקים תנודתיים, ואי אפשר לתזמן אותם, לעולם אי אפשר לדעת עד כמה השוק עוד יירד, עוד עד כמה הוא עוד יעלה. לכן אחת האסטרטגיות של משקיעים היא להשקיע בשוק ההון לטווח ארוך של שנים ארוכות, לפחות 7 שנים.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

אין תגובות:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.