ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

2 Comments
מדוע נחוץ ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי עשוי לסייע לעסקים קטנים לגייס לקוחות חדשים,להגדיל את מחזור המכירות, ולהרוויח יותר. בעוד שבעבר עסקים קטנים כמעט ולא נעזרו בשירותי ייעוץ, הרי שכיום המגמה הולכת ומשתנה. ייעוץ טוב מספק תמיכה לאורך הדרך, הסקנת מסקנות ותובנות ההכרחיות על מנת להשיג יעדים אלה.

ייעוץ עסקי
 העובדה היא שחברות רבות שוכרות שירותיהן של חברות ויועצים, והתחום פורח ומשגשג. מספר העסקים הפרטיים בשנים האחרונות הולך וגדל באופן ניכר, אנשים שבעבר היו שכירים פורשים מעבודתם ומתחילים לפתח קריירה עצמאית משלהם. לעתים מדובר באנשים צעירים אשר לא מעוניינים להיות כפופים לבוס, ולמשכורת קבועה, ולעתים מדובר באנשים מעל גיל 45 אשר נפלטו ממעגל העבודה ואינם מצליחים לחזור אליו. הם נוטלים את הניסיון הרב והידע בעל הערך שצברו במהלך השנים, ומקימים ביזנס פרטי משלהם. העניין הוא כזה, לא משנה עד כמה אתה מוכשר בתחום הספציפי בו אתה עוסק, הרי שברוב המכריע מן המקרים, סביר להניח, שאינך מוכשר לניהול עסק. מה שאני רוצה לומר הוא שיש הרבה מאוד אנשים מוכשרים בעלי ידע שמסוגלים לעשות עבודה יוצאת מן הכלל בנישה שבה הם פועלים, יחד עם זאת ניהול ותפעול עסק זה לא בדיוק התחום החזק שלהם.

אפרת עבדה במכירות וטלמרקטינג במשך שנים ארוכות, לבסוף החליטה שהיא רוצה לפתוח עסק משלה בתחום. היא צברה הרבה מאוד ניסיון בתחום ואני רוצה לומר לך שלאישה הזאת יש יכולת שכנוע אדירה, היא מסוגלת לשכנע פיל לעבור דרך קוף של מחט, והפיל יאמין לה שזה אפשרי. הבעיה שלה היתה ניהול עסק, לא היה לה ניסיון בראיון עובדים, בפרסום ממוקד ונכון, היא לא ידעה כיצד לבנות תוכנית עסקית. היאי היתה מבולבלת והיו לה הרבה מאוד ספקות לגבי כמעט כל עניין שהתעורר. עצם העובדה שהיא טובה כבעלת מקצוע, לא העניק לה באופן אוטומטי יכולות ניהוליות. לא רק שהיא לא הרוויחה כסף, אלא שבכל יום שחלף היא הפסידה כסף, עד שלבסוף החליטה להזמין יועצת עסקית שתמכה בה לאורך כל הדרך, מהשלב של גיוס העובדים, דרך הקמת צוות טלמרקטינג מנצח, ועד להשגת לקוחות. כיום אפרת מרוויחה בחודש אחד, את הכסף שהיא הרוויחה בכמעט שנה של עבודה כשכירה.


אין בעל עסק שאינו נתקל במהמורות, מכשולים קשיים ואתגרים במהלך הדרך, אך אין צורך להמתין למשברים ולייאוש כדי לפנות ליועץ מקצועי, כדאי לשכור שירותים אלה עוד בטרם משיקים את הביזנס החדש, כך ניתן להימנע משגיאות מיותרות, ומהפסדים הנובעים מחוסר ידע. יש כאלה שמגיעים כמעט לבור תחתית, ורק אז הם מתחילים לחשוב אם כדאי להם לפנות ליועץ עסקי, בינתיים המצב מתדרדר יותר ויותר, ולעתים זה כמעט כבר מאוחר מדי מכדי להציל את העסק. לעתים לאדם מסוים או ליזם מסוים יש רעיון חדש לעסק, והוא בטוח שהוא עלה על עורק של זהב, אך כאשר הוא מממש את הרעיון מתברר עם הזמן שזה לא היה רעיון כל כך טוב. מדוע זה קורה? מכיוון שאותו אדם לא ראה את התמונה הכוללת, למשל הוא ראה שיש לו מוצר טוב, אך לא שם לב שהמתחרים בשוק כבר מספקים מוצר דומה ובמחירים זולים יותר. לפעמים למיקום הגאוגרפי יש השפעה על התוצאות. ייעוץ בשלב מוקדם עשוי לחסוך ממך הקמה של עסק אשר נידון לכישלון, או לכזה שאין לו סיכוי רב להצליח. לפעמים מוטב לעצור תהליך באיבו, מאשר להיכנס לזה בכל מחיר, ואחר כך להפסיד את הכול. אחד מתפקידיו של יועץ טוב היא לעזור לך להחליט האם אכן יש לפוטנציאל אמיתי לעסק שאותו אתה מתכוון להקים.

מה עושה יועץ עסקי טוב
לאחר התבוננות עמוקה בעסק ובסביבה בו הוא פועל, יועץ עסקי טוב יבנה יחד איתך תוכנית עסקית מפורטת ומקיפה שלוקחת בחשבון את כל הגורמים, וההיבטים האפשריים. תמחור, מיצוב בשוק, קביעת יעדים לטווח הקצר והארוך, פיתוח אסטרטגיה שיווקית, ותחרות. מעבר לכך, הקניית גמישות מחשבה, דרכי התבוננות חדשות וגישה חדשה ורעננה. פתרון לשאלות וקשיים שמתעוררים בדרך, וסיוע בקבלת ההחלטות הנכונות. פעמים רבות בעל העסק נמצא עמוק בתוך המשימות והעשייה היומיומית. אין לו זמן להרים את הראש ולהתבונן בפרטים הקטנים. לא לשווא, נחקק המונח, מרוב עצים לא רואים את היער. זה בדיוק מקרה קלאסי. כאשר יש מישהו מקצועי ובעל ניסיון שמתבונן מבחוץ על הדברים, הוא יכול לנתח אותם באופן אובייקטיבי ולהבחין באספקטים חשובים שבעל העסק לא שם לב אליהם, וכלל לא ראה אותם. כל חברה או ארגון קטן או גדול שואפים לגדול להתפתח לצמוח ולהצליח, ולעתים זה בדיוק מה שעושה את ההבדל.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

2 תגובות:

  1. היי,
    תודה רבה על הפוסט המעניין.
    לאחר הקריאה אני בהחלט שוקל לקחת שירות של ייעוץ עסקי, האם אתה מכיר חברה מומלצת שמספקת שירות שכזה?
    שמעתי על חברת פורן אם אתה מכיר: http://www.foran.co.il

    מה דעתך עליה? הבנתי שהיא אחת מהחברות המובילות בתחום.

    אשמח לעזרה!

    השבמחק
  2. היי,
    תודה רבה על הפוסט המעניין.
    לאחר הקריאה אני בהחלט שוקל לקחת שירות של ייעוץ עסקי, האם אתה מכיר חברה מומלצת שמספקת שירות שכזה?
    שמעתי על חברת פורן אם אתה מכיר:
    http://www.foran.co.il


    מה דעתך עליה? הבנתי שהיא אחת מהחברות המובילות בתחום.

    אשמח לעזרה!

    השבמחק

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.