איך לחסוך ולהגדיל את חשבון הבנק שלך

איך לחסוך ולהגדיל את חשבון הבנק שלך

0 Comments
ראשית אני רוצה לומר שמאמר זה ארוך מהרגיל, כך שאם אין לך מספיק זמן לקרוא הכל עכשיו,  אז אתה יכול לשמור את האתר במועדפים ולחזור אליו יותר מאוחר. דבר נוסף, אתר זה מכיל הרבה רעיונות לעשות כסף, כך שמומלץ לחזור אליו מדי פעם ולהתעדכן. בתחתית דף זה תמצא עשרות טיפים מועילים.


אנשים שמחפשים באינטרנט שיטות לעשיית כסף, הרבה פעמים מדלגים על דבר חשוב. הם מסתכלים רק על צד אחד של המטבע - כיצד להגדיל את ההכנסות שלהם, והם ממשיכים לבזבז את אותה הכמות של הכסף בכל חודש. עד כמה שזה חשוב לחפש אפיקים חדשים ליצירת הכנסות, הרי שחשוב גם לעשות בדק בית בהוצאות שלנו ולהקטין את ההוצאות. כלומר חשוב גם לגלות כיצד להקטין את סעיף ההוצאות, מכיוון שזהו סעיף משמעותי שלוקח מאיתנו אלפי שקלים בכל חודש מחדש. אני תכף אתן לך שיטה בדוקה לעשות זאת. אבל קודם כל הייתי רוצה שנסתכל ביחד על סעיף ההוצאות שלך. זה דבר חשוב לעשות. תסתכל לרגע על ההוצאות שלך, זה אמור להיראות משהו בסגנון הזה:



הוצאות סופר מרקט ודברי מזון


חשבון מים


חשבון חשמל
חסוך בהוצאות.


הוצאות ביגוד


משכנתא / שכירות


טלפון ביתי


טלפון נייד


חשבון ספק אינטרנט


דמי ועד בית


הוצאות תחבורה


בילויים ויציאות


מתנות לאירועים


לוויין YES / כבלים HOT

הוצאות סיגריות (אם אתה מעשן)

עמלות חודשיות לדמי ניהול בבנק


הוצאות אכילה במסעדות


הוצאות קנייה בסופר-פארם (מוצרי טיפוח וקוסמטיקה, תרופות וגלולות)


עיתונים מגזינים וספרים


הוצאות על חופשות וטיולים


תספורת


אני בטוח שאתה קצת בהלם אחרי שאתה רואה את הרשימה הזאת "ישר לפרצוף."
כן, אתה יודע שיש לך הוצאות אבל לראות את זה ככה מול עיניים זה נראה המון.

אני לא אתפלא אם אתה אומר לעצמך, וואוו את כל זה אני משלם? אני יודע שכאשר אני עשיתי את הרשימה הזאת לעצמי הייתי בהלם כמה תשלומים יש לי כאן. ושים לב שלא לקחתי בחשבון ברשימה ילדים. כלומר, אם אתה אדם שיש לו ילדים אז סעיף ההוצאות שלך הרבה יותר גדול – במקרה כזה אתה צריך להוסיף עוד הרבה סעיפי הוצאות.
                    

ההמלצה היא לכתוב את כל סעיפי ההוצאות שיש לך ולתעד אותם, לרשום כמה זה עולה לך בכל חודש. ועכשיו לקחת על עצמך שבוע של מרתון הקטנת הוצאות. איך עושים את זה? לאחר שכתבת את סעיפי ההוצאה, עבור עליהם אחד אחד ובדוק היכן ניתן לשפר. התקשר לכל ספקי האינטרנט ושאל אותם אם יש מבצע, התקשר לכבלים ותבקש מהם להוזיל לך את המחיר כי אתה לא יכול לעמוד בתשלומים. אתה תתפלא לגלות עד כמה החברות הללו יהיו מוכנות ללכת לקראתך. התקשר לחברת בזק ובדוק איזה מבצעים יש להם עבורך – תתפלא אבל גם לבזק יש שלל מבצעים שעשויים לחסוך לך הרבה מאוד כסף. בדוק מחדש את המסלול של הסלולארי שלך, ייתכן שלחברה יש הצעה טובה יותר, והם יכולים לשדרג לך את השירות, וזה יכול לחסוך לך הרבה כסף.

בתור כלל זהב הייתי מציע לך לרכוש לבית טלפון אלחוטי, ולנהל את כל השיחות מהבית מבזק, ולא מהנייד. אך כיום קיימות אופציות הרבה יותר זולות מבזק, אני למשל עברתי לטלפון ביתי של 012 ואני נהנה מתעריפים נמוכים מאוד, וחוסך הוצאות יקרות. משרד התקשורת פתח את השוק לתחרות, אז מדוע לא ליהנות מהתחרות הזאת, ולא לנצל אותך לטובתך. תחסוך לך הוצאות רבות. אני זוכר שבחודש מסויים שילמתי עבור הוצאות הסלולאר לחברת אורנג' – יותר מ 500 ש''ח, כי התעצלתי לדבר מהטלפון הקבוע. ולמה התעצלתי? כי לטלפון שלי היה כבל קצר ולא היה לי נוח מבחינת ניידות. למדתי את הלקח רכשתי טלפון אלחוטי ב – 150 ש''ח, ומאז הוצאות הנייד שלי לא עולות על 100 ש''ח בחודש. עד היום חשבון הבנק שלי מודה לי על הפעולה הזאת.
 אם יש לך רכב אז אתה בוודאי משלם עבור פוליסת ביטוח מקיף וצד שלישי, ויש לך הוצאות טיפולים במוסך , ויש לך הוצאות של טסט שנתי, ובוודאי שיש לך הוצאות דלק (כיום יותר זול לקנות ליטר קוקה קולה מאשר ליטר דלק), והוצאות חנייה? תראה לי מישהו היום שיש לו רכב ואין לו הוצאות חנייה?


מה שאני מציע לך כאן הוא משהו קצת כואב אולי, אבל זה יעשיר לך את חשבון הבנק תוך שנה - שנתיים באלפי שקלים, אולי אפילו בעשרות אלפי שקלים. עשה לך שנה ללא רכב. זה אולי נשמע לך קצת מוזר, אבל אני אחזור על זה שוב – עשה לך שנה (או שנתיים ) ללא רכב. אתה מבין, יש המון אנשים שמשתמשים בתחבורה ציבורית, אם אתה תתחיל לעשות את זה לכמה חודשים, אתה תתרגל לזה, וזה לא ייראה לך כזה משונה. לאמיתו של דבר אם יותר אנשים היו נוסעים בתחבורה ציבורית ולא ברכב פרטי, הרי שהיו נפתרות המון בעיות. בעיות של פקקים, בעיות חנייה, בעיות זיהום אוויר. אחרי שנה או שנתיים פנק את עצמך ברכב טוב. מכל הכסף שנחסך לך בצד אתה תהיה מסוגל לעשות את זה.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

איך לעשות כסף. מופעל על ידי Blogger.